همه علیه تخریبگران ناشناس/ اشد مجازات برای تخریب خانه تاریخی نائل

12:45 - 06 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۵۴۵
خانه تاریخی نائل در حالی تخریب شد که رسانه‌ها پیش از آن به میراث فرهنگی اصفهان هشدار داده بودند و حالا مسئولان به دنبال تخریبگران ناشناس بنا هستند.
به گزارش گروه جامعه ، محمدحسن طالبیان درباره تخریب خانه تاریخی نائل گفت: در حال حاضر کارگاه مرمت برای بازسازی عین‌به‌عین خانه صفوی نائل در حال تجهیز است و پیگیری‌های حقوقی و قضایی از عاملان تخریب این بنای ارزشمند تاریخی آغاز شده است. قرار است در مرحله نخست بازسازی حصار و تحدید زمین و در مرحله دوم پیگیری پلان و آماده‌سازی عین‌به‌عین خانه بر اساس مستندات موجود صورت گیرد.

وی افزود: از آنجایی که خانه نائل در سال 1354 در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است تمام مستندات در مورد این بنا موجود است که بر اساس همین مستندات طرح بازسازی اجرا می‌شود. همچنین اقدام قضایی درخصوص عامل تخریب خانه نائل انجام شده که پس از بررسی‌های گزارش‌های مستند با عاملان و متخلفان این اقدام برخورد قانونی خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی برای تخریب خانه نائل اشد مجازات را خواستار شد

بیشتر بخوانید: تخریب دیوار خانه تاریخی به دست همسایه ها/ خانه نائل قربانی تعریض خودسرانه کوچه

بیشتر بخوانید: مدیرکل میراث اصفهان سرگرم گردشگری زعفران/ همسایه‌ها در حال تخریب بنای ثبت ملی نائل

درخواست اشد مجازات برای تخریبگران این بنا در حالی ارائه شده که پیش از تخریب این بنا احتمال تخریب به مدیران میراث فرهنگی هشدار داده شده بود و این بنا نیز جزوی از اموال سازمان میراث فرهنگی است. همچنین روز گذشته مدیر دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی خانه تاریخی نائل را یکی از گزینه های ثبت جهانی ایران در پرونده خانه های ایران اعلام کرده بود. خانه ای که قدمت آن به پیش از دوره صفوی می رسید.

معاون میراث فرهنگی برای تخریب خانه نائل اشد مجازات را خواستار شد

بیشتر بخوانید: اعزام تیم کارشناسی برای بررسی تخریب خانه نائل/ میراث اصفهان شهرداری را متهم کرد

بیشتر بخوانید: عاملان تخریب خانه نائل باید بنا را عین‌‌به‌عین بازسازی کنند/ این بنا نباید متروکه می‌شد

معاون میراث فرهنگی برای تخریب خانه نائل اشد مجازات را خواستار شد

خانه تاریخی نائل یکی از بناهای ارزشمند دوره صفوی در استان اصفهان است که در سال 1354 در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است. با این حال ادعا می شود این بنای تاریخی به علت تعریض مسیر تخریب شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *