مرگبارترین مرز جهان کجاست؟

11:47 - 04 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۸۲۷
سازمان بین المللی مهاجرت بر این باور است که دریای مدیترانه با فاصله زیادی، مرگبارترین مرز برای مهاجران و پناهجویان به شمار می رود.
مرگبارترین مرز جهان کجاست؟به گزارش گروه فضای مجازی ، سازمان بین المللی مهاجرت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: بیش از ۳۳ هزار مهاجر در قرن حاضر در تلاش برای رسیدن به سواحل اروپا در دریا جان باخته اند و این مساله موجب شده تا مدیترانه با فاصله زیادی به مرگبارترین مرز جهان برای مهاجران تبدیل شود.

پس از آنکه طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی تعداد زیادی از مهاجران خارجی وارد اروپا شدند، توافق اتحادیه اروپا با ترکیه برای متوقف کردن ورود مهاجران از طریق یونان و همین طور افزایش گشت‌های دریایی در لیبی موجب کاهش شدید تعداد مهاجران خارجی به اروپا شده است.

فیلیپه فارگوس استاد دانشگاه فلورانس و نویسنده این گزارش در سخنانی تاکید کرد: این آمار‌ها شاید ابعاد واقعی تراژدی انسانی را دست کم گرفته باشد.

ژرژ گالیندو از مقام‌های سازمان بین المللی مهاجرت نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: این گزارش بیان می‌کند که طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ میلادی حداقل ۳۳۷۶۱ مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده اند. این آمار‌ها تا پایان ژوئن بوده است.

وی در ادامه افزود: این گزارش نشان می‌دهد که مرز مدیترانه اروپا با فاصله زیادی مرگبارترین مرز جهان به شمار می‌رود.
آمار‌های سازمان بین المللی مهاجرت نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶۱ هزار مهاجر و پناهجو از طریق دریا وارد اروپا شده اند که ۷۵ درصد آن‌ها در ایتالیا اسکان یافته و مابقی در یونان قبرس و اسپانیا مستقر شده اند. حدود ۳۰۰۰ نفر نیز در این مدت ناپدید شده یا جان باخته اند.
 
منبع:تسنیم
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *