روایت عجیب فدراسیون ایران و AFC در مورد مناقشه با سعودی‌ها!

10:14 - 04 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۷۶۷
در حالیکه فدراسیون فوتبال ایران بعدازظهر دیروز خبر داد که برای این فدراسیون پیروزی بزرگی اتفاق افتاده و در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های عربستانی و حتی اماراتی (که نمی‌خواستند در فصل آینده به ایران بیایند) باید برای بازی به ایران بیایند، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ اشاره‌ای به این ماجرا نکرده است.
روایت عجیب فدراسیون ایران و AFC در مورد مناقشه با سعودی‌ها!به گزارش گروه فضای مجازی ، البته باید از این ماجرا خوشحال بود که بالاخره مشکل میزبانی در حال حل شدن است و شاید اگر این مشکل سال گذشته حل می‌شد، پرسپولیس حالا در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور می‌داشت، اما کنفدراسیون فوتبال به صورت رسمی ازماجرایی که سایت فدراسیون فوتبال ایران منتشر کرده، خبر نداده است. سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در خبری بدون اشاره به نام‌های ایران و عربستان، خبر داده کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، در جلسه‌ای که در توکیوی ژاپن برگزار شده است، برای حل شدن مشکلات بین کشور‌های آسیایی فرمولی ارائه کرده است.
 
همانطور که اشاره شد در این خبر هیچ اشاره‌ای به نام‌های ایران و عربستان و امارات هم نشده، اما نوشته شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون‌های عضو خواسته تحت تأثیر ممنوعیت‌های مسافرتی قرار نگیرند و با دولت‌های خود تماس بگیرند و امکان معاف کردن تیم‌های فوتبال خود از این محدودیت‌ها را فراهم کنند. این در حالی است که چندی پیش عربستان دوباره ورود عربستانی‌ها به ایران را ممنوع اعلام کرده است! همانطور که در پروتکل‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است کشور‌ها ملزم به صدور روادید هستند و میزبان بایستی ایمنی و امنیت برگزاری مسابقات راتضمین کند.
 
کمیته مسابقات هم توصیه کرده این قوانین بدیهی به دولت‌ها یادآوری شود، اما اگر این اتفاق نیفتاد، هیات‌های بلند پایه از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پیدا کردن راه حل‌ها وارد عمل شوند و با مقامات دولتی بلندپایه دیدار داشته باشند.

نام بردن از میانمار و قرقیزستان

در خبر سایت‌ای اف سی از دو کشور نام برده شده است. میانمار و قرقیزستان کشور‌هایی هستند که در گروه اول مقدماتی جام ملت‌های آسیا همگروه بوده اند، اما به خاطر نگرانی‌های امنیتی در ماجرا‌های میانمار، این بازی در ۵ سپتامبر ۲۰۱۷ انجام نشده بود و به روز ۲۲ مارس ۲۰۱۸ موکول شد.‌ای اف سی نوشته که این بازی باید در یک زمین بی طرف برگزار شود و همه هزینه‌های تیم میانمار و سازماندهی بازی از جمله هزینه بلیت هواپیما و اسکان را فدراسیون فوتبال قرقیزستان باید تقبل کند. از هر دو کشور هم خواسته شده که برای انجام بازی در زمین بی طرف توافق کنند و اگر هم توافقی حاصل نشد،‌ای اف سی زمین بی طرف را تعیین کند. خبر نکته یا فکتی مبنی بر رای گیری در مساله میزبانی ایران و عربستان و امارات و قطر ندارد و حتی مصوبه موافقت با میزبانی ایران و عربستان از یکدیگر هم روی سایت‌ای اف سی نرفته است. خبر‌ای اف سی در ادامه نوشته است قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا، در فصل ۲۰۱۸، روز ۶ دسامبر ۲۰۱۷ در کوالالامپور برگزار خواهد شد و کمیته مسابقات AFC تمایل خود را برای حفظ حالت رفت و برگشت در مسابقه فینال اعلام کرده است. حتی فدراسیون فوتبال عربستان پیشنهاد داده که مسابقات گروه‌های سنی AFC در مرحله مقدماتی بر حسب مناطق انجام نشود و قرعه‌کشی‌ها به صورت آزاد انجام شود که قرار شده در جلسه آینده کمیته مسابقات مورد بررسی قرار بگیرد.

همه چیز در کمیته اجرایی مشخص خواهد شد

در خبر فدراسیون فوتبال آمده است که هیات رئیسه‌ای اف سی درباره مصوبه کمیته مسابقات تصمیم می‌گیرند. محمد رضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال هم در گفت و گو با بخش خبری شبکه سه سیما به نکته عجیبی اشاره کرده است. اینکه معمولا مصوبات کمیته مسابقات در هیات رئیسه‌ای اف سی رای می‌آورد! از آقای ساکت باید پرسید شما از کجا می‌دانید که این مصوبه در هیات رئیسه رای می‌آورد؟ ضمن اینکه ظاهرا فدراسیون فوتبال ایران، فراموش کرده که این تصمیمات در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته می‌شود و البته علی کفاشیان نایب رئیس‌ای اف سی هم در این کمیته حضور دارد و مطمئنا به این طرح مثبت می‌دهد. مطمئنا اگر کمیته اجرایی به این طرح رای بدهد آن وقت دولت‌ها باید راضی شوند و از همین حالا فدراسیون فوتبال باید به فکر ساز و کار مشخص برای پیش بردن این ماجرا باشد.‌ای کاش آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره شکایت فدراسیون فوتبال ایران از عربستان به دادگاه بین المللی ورزش هم حرف می‌زد. هنوز کسی نمی‌داند رای این پرونده چه شد و آیا در این زمینه رای صادر شده یا اینکه هنوز دادرسی ادامه دارد!

منبع: وب سایت برنامه نود
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *