لیبی آمادگی خود را برای همکاری با اوپک در زمینه کاهش تولید نفت اعلام کرد

3:24 - 04 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۶۷۹
وزیر امور خارجه لیبی گفت: اگر اعضای اوپک برای ایجاد تعادل در بازار نفت تصمیم به تمدید توافقنامه کاهش تولید نفت بگیرند، لیبی نیز در این تصمیم با آنان همکاری خواهد کرد.

لیبی آمادگی خود را برای همکاری با اوپک در زمینه کاهش تولید نفت اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ وزیر امور خارجه لیبی روز جمعه اعلام کرد اگر سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) تصمیم بگیرد توافقنامه کاهش تولید نفت را تمدید کند، لیبی با این تصمیم همکاری خواهد کرد.

محمد طاهر سیاله در حاشیه نشست کشور‌های صادرکننده گاز در بولیوی گفت: اگر اعضای اوپک برای ایجاد تعادل در بازار نفت تصمیم به تمدید توافقنامه کاهش تولید نفت بگیرند، لیبی نیز در این تصمیم با آنان همکاری خواهد کرد.

محمد طاهر سیاله تاکید کرد: «اگر برای همه ضروری و لازم باشد در آن صورت باید توافقنامه کاهش تولید را تمدید کنیم و ما نیز با آنچه که به نفع همه کشور‌های دیگر است، پیش خواهیم رفت».

توافقنامه کاهش تولید نفت میان اعضای اوپک و کشور‌های مستقل تولید کننده نفت از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ به امضا رسید و بر این اساس توافق شد در راستای تلاش برای بهبود وضع بازار و جلوگیری از عرضه مازاد نفت میزان تولید آن از ابتدای سال ۲۰۱۷ و به مدت شش ماه روزانه به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

اعضای اوپک و غیر اوپک در نشست بعدی خود تصمیم گرفتند این توافقنامه به مدت نه ماه دیگر و تا اوایل مارس سال ۲۰۱۸ تمدید شود.

این کشور‌ها هم اکنون در تلاشند توافقنامه کاهش تولید نفت بار دیگر تمدید شود و پیش بینی می‌شود اعضای اوپک در نشست اواخر ماه نوامبر در وین تصمیماتی در این باره اتخاذ کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *