توسعه مناسبات با کشىور‌های آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است/ نباید آفریقا به پایگاه گروه‌های افراطی تبدیل شود

15:58 - 02 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۴۶۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها با کشور تونس تاکید کرد.

جهانگیریبه گزارش گروه سیاسی ، اسحاق عصر امروز پنجشنبه در مسیر سفر به بولیوی برای شرکت در چهارمین نشست سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز، در توقفی کوتاه در تونس در دیدار با «صبری باشطبجی» قائم مقام وزیر خارجه تونس، با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو کشور، اظهار کرد: دو کشور باید در چارچوب کمیسیون همکاری‌های مشترک، از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بهره گیرند.

 معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات علمی و تکنولوژی به تونس، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در مشکلات در کنار دولت و ملت تونس بوده است.

جهانگیری همچنین با اشاره به وجود برخی تهدیدات گروه‌های ترویستی نظیر داعش در کشور‌های اسلامی و از جمله تونس، تصریح کرد: با توجه به شکست داعش در عراق و سوریه، باید با همکاری و هم افزایی اجازه ندهیم که آفریقا به پایگاهی برای گروه‌های افراطی تبدیل شود.

 آنطور که پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس‌جمهور گزارش داده است، قائم مقام وزیر خارجه تونس نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی کشورش برای توسعه مناسبات با ایران، خواستار برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون همکاری‌های دو کشور شد.

 وی با تشریح اوضاع امنیتی کشور‌های شمال آفریقا و تلاش گروه‌های تروریستی برای فعالیت در این منطقه، برنامه‌ها و اقدامات کشورش برای مقابله با این تهدیدات را خاطرنشان ساخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *