"پاکستان و چین" مانور هوایی مشترک برگزار کردند

18:16 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۰۰۰
پاکستان در پی گسترش روابط نظامی با چین یک نمایشگاه هوایی را در نزدیکی کویته مرکز ایالت بلوچستان برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ، پاکستان در پی گسترش روابط نظامی با چین یک رزمایش هوایی را در نزدیکی کویته مرکز ایالت بلوچستان برگزار کرد.

در این رزمایش و نمایش هوایی مشترک، برای اولین بار جنگنده های F7 –PG از نیروهای هوایی پاکستان و جنگنده های GF10 چین شرکت کردند.

«نواب ثناء الله زهری» سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان و جمعی از مقامات نظامی چین نیز در مراسم آغاز رزمایش مشترک هوایی دو کشور شرکت کردند.

پیش از آغاز این مراسم خلبانان چین با خلبانان نیروی هوایی پاکستان با دانش آموزان مدارس و کالج های مختلف نظامی دو کشور دیدار کردند.

به گزارش روزنامه جنگ، نیروی هوایی پاکستان روابط صمیمانه ای با چین دارد و این مراسم نشان دهنده دوستی 68 ساله دو کشور است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «کانگ‌ژن» معاون وزیر امور خارجه چین در راولپندی با «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان دیدار و ضمن تأکید بر گسترش روابط نظامی درباره تحولات منطقه به تبادل نظر با وی پرداخت.

این رزمایش هوایی در حالی انجام می‌شود که پروژه‌های کریدور اقتصادی چین در بلوچستان تحت کنترل پاکستان همچنان در حال اجرا است.

با وجود افزایش نا‌امنی در بلوچستان و هدف قرار گرفتن نیروهای پلیس در این ایالت پاکستان و چین سعی دارند کریدور اقتصادی مشترک را اجرا و روابط نظامی را گسترش دهند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *