برخورد با صیادان غیر مجاز فریدونکنار

15:32 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۸۰۱
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از برخورد با صیادان غیرمجاز فریدونکنار خبر داد.

برخورد با صیادان غیر مجاز فریدونکناربه گزارش گروه جامعه ،نشست فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با جمعی از محیط بانان مازنداران و با حضور جانشین فرماندهی انتظامی استان ، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان و جمعی از روسای ستادی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار شد.

در این نشست سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: نیروهای محیط بان در سخت ترین شرایط ، عملیاتی ترین کارها را انجام داده و آنها بازوی اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست می باشند.

محبت خانی با بیان اینکه با روش و پایش آماری دقیق بر آن هستیم تا فعالیت محیط بانان را رصد کرده و با برنامه ریزی مناسبی خواهیم داشت تا مسئولین یگان حفاظت محیط زیست استان ها گزارش ماهیانه از عملکرد محیط بانان را ارسال و بدینوسیله استان های برتر را انتخاب و محیط بانان نمونه کشوری را معرفی نماییم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، نظم و انظباط در کار محیط بانی را لازمه این شغل دانست و اینکه با تلاش و پشتکار فراوان بتوانند سفیران خوبی برای محیط زیست باشند.

محبت خانی افزود: انجام کارها در سخت ترین شرایط و کمترین تجهیزات و درگیری مداوم با شکارچیان گواه مظلومیت نیروهای محیط بان می باشد.

وی بحث آموزش محیط بانان در بکارگیری سلاح سازمانی، مسائل حقوقی و آمادگی جسمانی را مهم دانست و اینکه باید این مباحث بطور مستمر به محیط بانان آموزش داده شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: نیروهای محیط بان به عنوان ضابط خاص بوده که تنها حق ورود در جرائم محیط زیستی را دارند.

وی در ادامه در خصوص تنظیم صورتجلسه ها، نحوه استفاده و حمل سلاح سازمانی و قوانین و مقررات جرائم زیست محیطی نکاتی بیان کرد.

در این نشست درخصوص مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کاری خود ازجمله حقوق و مزایا، سختی شرایط کار، شیفت ،ساعت کاری، عدم برخورداری از تجهیزات ، قانون لایحه حمایت از محیط بان ها، حق الکشف مامورین، محل نگهداری سلاح و وضعیت معیشتی محیط بانان با فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به گفتگو پرداختند و سرهنگ محبت خانی با دقت و حوصله به سوالات پاسخ دادند.

فرمانده یگان محیط زیست کشور همچنین درخصوص برخورد با صیادان غیرمجاز فریدونکنار با فرماندهی انتظامی استان مازندران دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *