پیشرفت اقتصاد منوط به تغییر سیستم آموزشی کشور است

10:49 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۶۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز به یک زیست بوم داریم، گفت: پیشرفت اقتصاد منوط به تغییر سیستم آموزشی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سورنا ستاری در مراسم گرامیداشت روز ملی کیفیت اظهار کرد: تعریف آموزش در دنیا تغییر کرده است و بیشتر شهرها هستند که هر روز مردم در آن چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی خروجی آن دانشگاه فقط به درد دولت می‌خورد، گفت: باید سیستم آموزشی تغییر کند و در اقتصاد پیشرفت کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه طی چند سال آینده بسیاری از سیستم‌های سنتی در کشور کنار می‌روند، افزود: در حوزه تکنولوژی اتفاقات جدید می‌افتد و ما نیازمند استاندارد و فرهنگ‌های جدیدی هستیم.

ستاری ادامه داد: نباید فراموش کنیم مقاومت دولتی‌ها در برابر استارت‌آپ‌ها محکوم به شکست بوده بنابراین سرمایه‌گذاری را جایگزین مقاومت کرده تا بتوانیم به سمت اقتصاد بدور از نفت حرکت کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: استارتاپ‌هایی داریم که سایزشان به یک میلیارد دلار رسیده است و برخی استارتاپ‌ها هفته‌ای 10 درصد رشد کرده‌اند.

وی با اشاره به نظام بودجه‌ریزی کشور در بخش آموزش تاکید کرد: سرمایه‌گذاری دولتی در بخش پژوهش و آموزش به موفقیت منجر نمی‌شود چراکه با دو برابرشدن بودجه آموزش در دوره آقای روحانی، آموزش به اقتصاد تبدیل نشده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هر چقدر هم پول دولتی در نظام آموزشی تزریق شود کارآمدی آن بالا نمی‌رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *