رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لطمه به تولید با اصرار ورزیدن به ثبات نرخ ارز

8:54 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۵۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت نرخ ارز بوده ایم که پیش‌بینی ها بر ادامه‌دار شدن روند صعودی تاکید دارد زیرا در سال های اخیر تورم وجود داشته که متناسب آن نرخ ارز افزایش نداشته که همین امر برای تولید مشکل ساز بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، مسعود خوانساری صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: پیمانکاران و شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و بهداشت همچنان از دولت بدهکار هستند که این امر مشکلاتی را در زنجیره سلامت کشور ایجاد کرده و دولت نیز توانایی پرداخت آن را ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه به تغییرات نرخ ارز اشاره و بیان کرد: در ماه های گذشته شاهد افزایش قیمت نرخ ارز بوده ایم که پیش‌بینی ها بر ادامه‌دار شدن روند صعودی تاکید دارد زیرا در سال های اخیر تورم وجود داشته که متناسب آن نرخ ارز افزایش نداشته است.  

وی با تاکید بر این مسئله که هنوز نرخ ارز واقعی نیست، ادامه داد: کاهش قیمت ارز برخی از کشورهای همسایه سبب افزایش واردات از این کشورها به داخل کشور ما شده که در جهت مقابل شاهد عدم تغییر قیمت دلار تا دو ماه گذشته بوده ایم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که اصرار بیش از اندازه به ثبات نرخ ارز، تولید را دچار مشکلات می کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد که لازم است که ارز هم به عنوان یک کالا، قیمت گذاری شده و دولت کنترل و مدیریت آن را به عهده داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *