"وزیر کشور پاکستان" پس از شکست مذاکره با اعتصاب کنندگان بار دیگر تهدیدها را آغاز کرد

18:02 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۵۲۴
وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه دولت این کشور در حال نشان دادن صبر و حوصله زیادی است، اعلام کرد: هر زمان اراده کنیم از قدرت استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اکسپرس نیوز، احسن اقبال تصریح کرد: اعتصاب کنندگان در حال ایجاد یک موج روانی بی‌دلیل بین مردم هستند در حالی که قوانین مربوط به پذیرش خاتمیت نبی گرامی اسلام(ص) از قبل هم سخت‌تر شده است و هیچ کس نمی‌تواند به آن خللی وارد کند.

وزیر کشور پاکستان افزود: ما نمی‌خواهیم از زور قدرت استفاده کرده و این اعتصاب را به پایان برسانیم ولی صبر و تحمل ما حد و مرزی دارد، بهتر است مسئولین اعتصاب هرچه سریعتر با مذاکره آن را به پایان برسانند.

وی بیان کرد: اعتصاب کنندگان وجهه خارجی پاکستان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند، واین به هیچ عنوان برای ما در شرایط فعلی مناسب نیست و حتما آن را مدیریت خواهیم کرد.

احسن اقبال سران این اعتصاب را تهدید کرد و گفت: صبر ما را نشانه ضعف ما ندانید زیرا ما هر زمانی اراده کنیم می‌توانیم این اعتصاب را به پایان برسانیم، ولی عملیات نظامی آخرین گزینه ماست و مایل نیستیم از آن استفاده کنیم.

وی رهبران حزب لبیک یا رسول الله را به ایجاد اغتشاش در جامعه پاکستان متهم و بیان کرد: آنها در حال سوء استفاده از علاقه مردم پاکستان به رسول گرامی اسلام(ص)هستند، ولی مردم باید آگاه باشند و بدانند که سیاستمداران پاکستان هم مسلمان هستند و علاقه و باور قلبی به ایشان دارند .

پس از آنکه اصلاحیه قانون خاتمیت پیامبر اسلام(ص) که طبق آن گروه‌های نظیر «بهایی‌ها و قادیانی‌ها» که خاتمیت پیامبر(ص) را قبول نداشتند، در پارلمان پاکستان تصویب شد عده بسیاری از مسلمانان در شهر اسلام آباد با برپایی اعتصاب خواستار لغو این قانون شدند.

تا کنون دوبار مذاکرات دولت پاکستان با آنها به شکست انجامیده و سران اعتصاب خواستار استعفای وزیر قانون پاکستان هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *