ریاض باید توجه کند که با تکرار ادعا‌های دروغین و تحریف واقعیت‌های بدیهی، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

15:00 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۳۹۰
دسته بندی: سیاست
معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه گفت: ریاض باید توجه کند که با تکرار ادعا‌های دروغین و تحریف واقعیت‌های بدیهی و صدور بیانیه‌های تکراری و سراسر دروغ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

جابری انصاری

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حسین جابری انصاری امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم ترحیم پدر بهرام قاسمی با اشاره به افزایش حجم اتهام زنی‌های مقامات سعودی علیه ایران اظهار کرد: بیانیه عربستان سعودی و جوسازی‌های گسترده سیاسی و تبلیغاتی این کشور که به نام اتحادیه عرب صادر شده، خلاف سیاست بسیاری از کشور‌های عربی در زمینه گسترش همکاری با ایران است.

وی ادامه داد: اگر عربستان کوچکترین اراده‌ای برای حل مشکلات منطقه دارد، آدرس آن مشخص است و بار‌ها اعلام کرده ایم که پایان دادن دنباله روی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی از سوی عربستان در زمینه تشدید اختلافات و درگیری‌های درون منطقه‌ای و همچنین پایان دادن به حمایت گسترده از تروریسم و افراطی گری از جمله این راه حل‌ها می‌باشد.

جابری انصاری تصریح کرد: ریاض باید توجه کند که با تکرار ادعا‌های دروغین و تحریف واقعیت‌های بدیهی و صدور بیانیه‌های تکراری و سراسر دروغ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ اگر عربستان در ادعا‌هایی که مطرح می‌کند جدی است باید به لشکرکشی خود در بحرین و اعمال فشار به قطر و لبنان و همچنین استفاده ابزاری از تروریسم پایان دهد.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه با اشاره به پایان نظامی گروهک تروریستی تکفیری داعش در عراق و سوریه، گفت: جریان تروریستی و افراط گرایی که جسم امت اسلامی را با سرطان خودش مواجه کرده بود، در یکی دو ماه اخیر به شکست کامل رسید و به لطف الهی، هم در عراق و هم در سوریه، تقریبا پایان نظامی داعش حاصل شده است.

وی ادامه داد: این یک موفقیت بزرگ برای همه ملت‌های منطقه و به ویژه جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان کشوری پیشتاز، در رویارویی با تروریسم بوده است.

جابری انصاری در پایان با اشاره به برگزاری نشست سران کشور‌های روسیه، ایران و ترکیه در روز چهارشنبه هفته جاری در شهر سوچی روسیه به منظور حل بحران سوریه خاطرنشان کرد: پیش نویس بیانیه این نشست روز گذشته از سوی وزرای خارجه سه کشور فوق‌الذکر، در آنتالیا تدوین شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *