سازه ای که در برابر زلزله ۸.۵ ریشتری مقاوم است+عکس

10:45 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۱۸۴
تلاش برای ساخت سازه های ضدزلزله و ضدباد در نیم قرن گذشته شدت گرفته و شرکت رومانیایی بیودومز به تازگی خانه هایی طراحی کرده که از استحکام بسیار بالایی برخوردارند.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرکزاری میزان، سازه‌های گنبدی شکل مذکور ترکیبی از فلز و شیشه‌های مشبک هستند و در اشکال مختلف قابل طراحی و استفاده می‌باشند. این سازه‌ها به سرعت قابل برپایی و استفاده هستند.
 
سازه ای که در برابر زلزله ۸.۵ ریشتری مقاوم است

این سازه‌ها علاوه بر شرایط حاد و اضطراری برای پوشاندن سریع برخی اماکن خاص مانند گلخانه ها، استخر‌های شنا و هر محوطه دیگری قابل استفاده هستند.

شرکت بیودومز مدعی است سازه‌های مذکور در برابر زلزله ۸.۵ ریشتری مقاوم بوده و می‌توانند در برابر وزش باد با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت مقاومت کنند.

کوچکترین مدل از این سازه که توسط بیودومز تولید شده ۱۹ متر مربع مساحت دارد و البته تولید سازه‌های بزرگتر با مساحت ۳۱۴ متر مربع نیز در دست اقدام است. قطعه بندی داخلی این گنبد‌ها نیز برای حفظ حریم شخصی ساکنان و همین طور نصب تجهیزات اضافی برای محافظت در برابر تابش آفتاب ممکن است. هزینه نصب هر متر مربع از این خانه‌ها حدود هزاردلار است.
 
منبع:مهر
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *