پایان حکومت داعش/حاج قاسم قبل از موعد مقرر به وعده‌اش عمل کرد/فرماندهی میدانی سردار+فیلم

8:55 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۱۲۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
از روزی که حاج قاسم سلیمانی وعده مهم «پایان حکومت داعش» را داد تا روز گذشته (۲۸ آبان)، ۵۹ روز زمان بود و با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که این سردار دلاور اسلام، وعده خود را برای نابودی گروهک تروریستی تکفیری داعش، یک روز زودتر از موعد وعده داده شده، محقق کرده است.
حاج قاسمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، در حالیکه سه سال پیش، تروریست‌های تکفیری سوریه تا فتح دروازه‌های دمشق به پیش رفته بودند، نه تنها موفق به انجام این مهم نشدند بلکه روز گذشته آخرین پایگاه خود را در این کشور از دست دادند.  

نیرو‌های ارتش سوریه، یگان‌های مردمی جبهه مقاومت و جنگنده‌های روسیه، دیروز (۲۸ آبان) در عملیاتی هماهنگ، شهر ابوکمال در حومه دیرالزور را که در مرز سوریه و عراق واقع شده است به صورت کامل آزاد کردند. در جریان این عملیات هماهنگ که به اذعان خبرنگار شبکه المیادین، حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، شخصا با حضور میدانی در صحنه، فرماندهی و مدیریت «نبرد پاکسازی» را بر عهده داشت، تعدادی زیادی از اعضای گروهک تروریستی تکفیری داعش به هلاکت رسیدند و آخرین پناهگاه این جنایتکاران در سوریه نیز فروریخت. گفته می‌شود نیرو‌های سوری هم‌اکنون پس از آزادرسازی شهر ابوکمال، در حال خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده در این شهر هستند.

پایان داعش در عراق
روز جمعه (۲۶ آبان) نیز سرلشکر ستاد «عبدالامیر رشمید یارالله» فرمانده نیرو‌های مشترک عراق، از آزادسازی کامل شهر «راوه» در غرب الانبار خبر داده بود. راوه از آخرین پایگاه‌های باقی مانده داعش در عراق بود. در حال حاضر تروریست‌های تکفیری هیچ شهر مهمی را در عراق در اختیار خود ندارند و صرفا در برخی مناطق روستایی و حاشیه‌ای تردد می‌کنند. قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق پس از آزادسازی این شهرستان تاکید کرده بود که «داعش در عراق پایان یافت».

محقق شدن وعده قبل از فرارسیدن موعد
حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در روز سی‌ام شهریور امسال، در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور، اظهار کرد: «من در پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت؛ ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ انتقام ما این است که کمتر از ۳ ماه دیگر، اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود. سعی می‌کنیم این ۳ ماه را به ۲ ماه تبدیل کنیم و عمر این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناک ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را به پایان برسانیم و جشن آن را در ایران و در بین همه منطقه اعلام کنیم».  

از روزی که حاج قاسم سلیمانی این وعده مهم را داد تا روز گذشته (۲۸ آبان)، ۵۹ روز زمان بود و با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که این سردار دلاور اسلام، وعده خود را برای نابودی گروهک تروریستی تکفیری داعش، یک روز زودتر از موعد وعده داده شده، محقق کرده است.

آموزه فرمانده معظم کل قوا به فرماندهان نیرو‌های مسلح
در همین زمینه سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی بر اساس محاسبات دقیق و واقعیتی که در میدان دیده بود، در روز ۳۰ شهریور وعده نابودی دوماهه داعش را داد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا به فرماندهانش آموخته است که باید پاسخگوی حرفی که می‌زنند باشند، تاکید کرد: فرماندهان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، به هیچ عنوان بر اساس شعار، کلامی را بر زبان جاری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان ما باید بدانند وقتی به مردم قولی می‌دهند، باید در زمان تعیین شده به قول‌شان عمل کنند. مردم، تاریخ‌ها و وعده‌هایی که از سوی مسئولان داده شده را فراموش نمی‌کنند و در زمان خودش بررسی می‌کنند که به وعده داده شده، عمل شده است یا خیر.

سردار کوثری با بیان اینکه اگر نیرو‌های مسلح ایران علی‌الخصوص نیروی قدس سپاه به کمک جبهه مقاومت نمی‌رفتند، جبهه مقاومت مثل امروز یکرنگ و یکدل نبود، عنوان کرد: اگر ما در سوریه و عراق مقابل تروریست‌ها نمی‌ایستادیم، نه تنها امروز سوریه و عراق آزاد نمی‌شدند، بلکه ما باید برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری در شهر‌های خودمان مهیا می‌شدیم.

وی همچنین گفت: پس از درخواست ابتدایی سران سوریه و عراق، ما تحربیات هشت ساله دفاع مقدس را به آنجا منتقل کردیم و آن‌ها نیز صداقت فرماندهان ما را مشاهده کردند و بیش از پیش به همکاری با ما علاقمند شدند.

۳ انتقام سپاه از دشمنان در سال ۱۳۹۶
نابودی کامل گروهک تروریستی تکفیری داعش، نخستین وعده انتقامی نبود که سپاه پاسداران امسال از دشمنان خود می‌ستاند. پیش از این انتقام سهمگین، سپاه در ۲۴۵ روز طی شده از سال ۱۳۹۶، دو بار دیگر از دشمنان اسلام و ایران انتقام‌هایی سخت و خشن گرفته بود.

۲۳ مرداد امسال سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه در دیدار با خانواده‌های ۴ شهید مدافع حرم در سخنانی گفت: «ما هر جا گفتیم انتقام می‌گیریم انتقام گرفتیم. چند وقت قبل به «جلیل قنبرزهی» (سرکرده گروهک تروریستی انصار الفرقان) را شوراندند که به داخل خاک ایران بیاید و عملیات تروریستی انجام دهد. او به هم ارتفاعات قصرقند آمد و توسط نیرو‌های روزه‌دار ما در تاریخ ۲۹ خرداد به هلاکت رسید؛ هنوز که هنوز است سرویس جاسوسی عربستان نتوانسته برای جایگزینی جلیل قنبرزهی به نتیجه برسد؛ وقتی برادران ما را در میرجاوه شهید کردند گفتیم انتقام می‌گیریم، انتقام بالاتر از انهدام گروه قنبرزهی؟»

در تاریخ ۲۸ خرداد و تنها ۲۶۰ ساعت پس از حمله بزدلانه تروریستی عوامل گروهک داعش به حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، نیروی هوافضای سپاه در قالب عملیات «لیله القدر» با شلیک موفقیت آمیز ۶ موشک «ذوالفقار» و «قیام» از استان‌های کرمانشاه و کردستان به مقر فرماندهی تروریست‌های داعش در دیرالزور، خسارات و تلفات گسترده‌ای را به این گروهک وارد کرد. موشک‌هایی که از فراز آسمان عراق عبور کردند. به نقل از روابط عمومی سپاه، در جریان این عملیات موفق، بیش از ۱۷۰ تروریست تکفیری از جمله چند تن از فرماندهان و عناصر موثر آنان به هلاکت رسیده و علاوه بر مجروحیت تعدادی دیگر از تروریست‌ها، تلفات سنگینی بر ادوات، تجهیزات و سامانه‌های آنان وارد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *