یک مقام لبنانی از عدم حضور وزیر خارجه لبنان در نشست اضطراری اتحادیه عرب خبر داد

1:52 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۹۲۸
یک مقام ارشد لبنانی به رویترز گفته است: ممکن است وزیر خارجه لبنان در نشست اضطراری اتحادیه عرب شرکت نکند.

یک مقام لبنانی از عدم حضور وزیر خارجه لبنان در نشست اضطراری اتحادیه عرب خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل ، یک مقام ارشد لبنانی روز شنبه از احتمال عدم حضور 'جبران باسیل' وزیر خارجه لبنان در نشست اضطراری اتحادیه عرب که قرار است روز یکشنبه علیه ایران برگزار شود ، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد لبنانی به رویترز گفته است: ممکن است وزیر خارجه لبنان در نشست اضطراری اتحادیه عرب شرکت نکند.


مقام ارشد لبنانی افزوده است: وزیر خارجه تمایل دارد تا از هرگونه درگیری و تنش که احتمال می رود در طی این نشست با عربستان و همپیمانانش ایجاد شود، پرهیز کند.


این مقام لبنانی که نامش ذکر نشده، اضافه کرده است: جبران باسیل تصمیم نهایی خود مبنی بر حضور یا عدم حضور در این نشست را صبح یکشنبه اتخاذ خواهد کرد.


پیش تر روزنامه «البناء» لبنان نیز به نقل از منابع مطلع نوشته بود که «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب شرکت نخواهد کرد.


نشست اتحادیه عرب درحالی قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود که شنیده ها حاکی از آن است که عربستان سعودی به دنبال طرح محکومیت ایران و حزب الله به دلیل آنچه ادعای نقش داشتن در عملیات موشکی اخیر یمن علیه عربستان می خواند، است.


برخی رسانه ها نیز خبر دادند که سعودی ها تهدید کرده اند که درصورتی که لبنان به این محکومیت رای ندهد، پیشنهاد تعلیق عضویت این کشور در اتحادیه عرب را خواهد داد.


الحریری روز شنبه 13 آبان 96 در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *