بازدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حفظ حریم خصوصی از فرانسه

9:48 - 27 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۶۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حفظ حریم خصوصی از فرانسه بازدید می‌کند.

بازدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حفظ حریم خصوصی از فرانسهبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، جوزف کاناتاسی گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حفظ حریم خصوصی، اولین سفر رسمی خود را به فرانسه از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ نوامبر انجام خواهد داد تا مسائل مربوط به امنیت، نظارت و استفاده از اطلاعات شخصی توسط شرکت‌های خصوصی را از نزدیک تحت بازرسی قرار دهد.

وی گفت: "به عنوان یک دموکراسی بسیار توسعه یافته، فرانسه نقش تعیین کننده‌ای در رابطه با حفظ حریم خصوصی دارد. "

این کارشناس سازمان ملل افزود: "در جریان دیدار، درباره راه‌های پیشبرد حفاظت و ارتقاء حق حریم خصوصی، بخصوص در زمینه مبارزه با تروریسم و در ارتباط با استفاده از اطلاعات شخصی افراد، توسط شرکت ها، با دولت فرانسه بحث خواهم کرد. "

کاناتاسی، توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای نظارت، گزارش و مشاوره در مورد ارتقاء و حفاظت از حق حریم خصوصی در سراسر جهان منصوب شده است.

وی همچنین روش‌های خوبی که می‌تواند به عنوان نمونه‌ای برای دیگر کشور‌ها باشد، را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در طی ماموریت پنج روزه او با نمایندگان دولت فرانسه، بخش خصوصی و سازمان‌های جامعه مدنی که در راستای حفظ حریم خصوصی عمل می‌کنند، دیدار خواهد کرد.

کارشناس مستقل یک گزارش جامع شامل یافته‌ها و توصیه‌های خود، در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ماه مارس ۲۰۱۹ ارائه خواهد کرد.

جوزف کاناتاسی (از کشور مالت) به عنوان اولین گزارشگر ویژه در امور حفظ حریم شخصی افراد، توسط شورای حقوق بشر در ژوئیه ۲۰۱۵ منصوب شد.

او یک پژوهشگر دانشگاهی است که نقشی پیشگام در توسعه حفاظت از داده ها، قانون حفظ حریم خصوصی و قانون فناوری داشته است.

وی از کارشناسان حرفه‌ای فناوری اطلاعات بریتانیا و همکار انجمن کامپیوتر بریتانیا است. او همچنین به عنوان کارشناس مشاور، به تعدادی از سازمان‌های بین المللی مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *