ضرر میلیاردی تعطیلات به اقتصاد کشور/ باید در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم

20:00 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۷۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه تعطیلات ضرر میلیاردی به کشور وارد می‌کند، گفت: تولید ناخالص سال ٩٥ کشور ٤٩٩ هزار میلیارد تومان بوده که با هر تعطیلی روزانه ۱۳۶ میلیارد تومان ضرر به کشور وارد می‌شود.

ضرر میلیاردی تعطیلات به اقتصاد کشور/ باید در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیمرضا امیدوار تجریشی در گفت‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره ضرر تعطیلات به صنعت کشور اظهار کرد: برخلاف ساختار اقتصاد مقاومتی و ماموریت‌های مقام معظم رهبری شاهد تعطیلات زیادی در کشور هستیم که به صنعت و اقتصاد کشور لطمه وارد می‌کند.

وی افزود: با توجه به تعطیلات فراوانی که در کشور داریم، بین تعطیلات نیز به وجود می‌آید که هر روز به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ادامه داد: این تعطیلات لطمات زیادی به بخش خصوصی وارد می‌کند، هم از تولید باز می‌مانند و هم باید هزینه دستمزد کارگر و سایر هزینه‌های دیگر را پرداخت کنند.

امیدوار تجریشی خاطرنشان کرد: همین رویه برای شرکت‌های صادراتی نیز صادق است و عملا با مشکل مواجه می‌شوند.

وی افزود: به جای تعطیلات فراوانی که در کشور وجود دارد باید به دنبال اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار، سهولت سرمایه‌گذاری و بازنگری در قوانین باشیم تا بتوانیم به اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه بانک‌ها حتی در روز‌های تعطیل نیز از فعالان اقتصادی بابت تسهیلات پرداختی سود دریافت می‌کنند، گفت: تولید ناخالص سال ٩٥ کشور ٤٩٩ هزار میلیارد تومان بوده که با هر تعطیلی روزانه ۱۳۶ میلیارد تومان ضرر به کشور وارد می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *