تعرفه واردات سیگار در "افغانستان" 100 درصد افزایش یافت

18:25 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۵۰۳
مجلس نمایندگان افغانستان با تعدیل قانون منع استفاده از محصولات تنباکو، تعرفه سیگار را 100 درصد افزایش داد.

 به گزارش سرویس بین الملل ، طرح تعدیل قانون محصولات تنباکو از سوی کمیسیون مالی و بودجه افغانستان امروز دوشنبه 22 عقرب در مجلس این کشور ارائه شد که اکثر نمایندگان با وضع مالیات 100 درصدی بر اصل قیمت سیگار، موافقت کردند.

افزایش تعرفه گمرکی سیگار از سوی برخی نمایندگان مجلس افغانستان 300 درصد اصل قیمت پیشنهاد شده بود اما، عظیم محسنی معاون کمیسیون مالی و بودجه مجلس گفت که در کمیسیون مشترک مجلس روی این مساله بحث زیاد صورت گرفت و سرانجام به افزایش 100 در صدی محصول گمرکی توافق صورت گرفته است.

محسنی افزود: افزایش 300 درصدی تعرفه گمرکی سیگار زمینه قاچاق را در کشور فراهم کرده و در آن صورت دولت نمی‌تواند هیچ درآمدی از واردات سیگار به دست آورد.

سر انجام رییس مجلس افزایش 100 درصدی و 300 درصدی را به رای گیری گذاشت که اکثر نمایندگان به ازدیاد صد درصدی تعرفه سیگار رای موافق دادند.

قانون منع استفاده از محصولات تنباکو در سال 1393 از سوی شورای تصویب شده است و پس از آن، این قانون دوبار تعدیل شده است.

در ابتدا، تعرفه محصول سیگار الی 50 درصد تعیین شده بود که وزارت دارایی افغانستان 20 درصد تعرفه گمرکی را تعیین کرده بود اما پس از آن، نمایندگان مجلس در یک طرح تعدیلی افزایش صد درصدی بر تعرفه گمرکی سیگار را پیشنهاد کردند که از سوی مجلس افغانستان تصویب شد. این طرح در مسیر راه بین مجلس و دولت این کشور تصویب شد و هنوز به اجرا گذاشته نشده است.

تجارت سیگار در افغانستان در آمد زیادی دارد و اکثر مردم افغانستان از این محصول تنباکو استفاده می کنند اما نمایندگان مجلس می‌گویند که برای کاهش مصرف سیگار باید تعرفه این محصول افزایش یابد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *