ابراز همدردی سران کشورهای جهان در پی زلزله مرگبار کرمانشاه

14:52 - 22 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۳۷۵
سران کشورهای مختلف در پی وقوع زلزله مهیب 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه و جان‌ باختن شماری از هم‌وطنانمان، این مصیبت را به مردم و مقامات ایران تسلیت گفتند.

ابراز همدردی سران کشورهای جهان در پی زلزله مرگبار کرمانشاهبه گزارش گروه بین‌الملل ، در پی وقوع زلزله مهیب 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه و جان‌باختن شماری از هم‌وطنانمان در این حادثه سران کشورهای مختلف این مصیبت را به مردم و مقامات ایران تسلیت گفتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به حسن روحانی جان باختن شماری از هموطنان را در زلزله اخیر تسلیت گفت.

وزیر خارجه انگلیس در توییتر ضمن ابراز همدردی با مردم ایران وعراق در پی زلزله روز یکشنبه اعلام کرد: دولت انگلیس آمادگی دارد تا در روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان کمک کند.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی این کشور به نمایندگی از مردم افغانستان وقوع زمین لرزه شب گذشته را به مردم و دولت ایران و عراق تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد از رویداد زلزله اخیر در ایران و عراق که منجر به خسارات جانی و مالی شده متاثر شده است.

اشرف غنی در این پیام، ضمن ابراز تسلیت به دولت و مردم ایران و عراق از خداوند متعال برای خانواده‌های بازماندگان صبر و بردباری و برای مجروحین نیز شفای عاجل خواستار شد.

 نخست وزیر کانادا در پیامی با خانواده قربانیان زلزله در ایران و عراق همدردی کرد.

جاستین ترودو در توییتر نوشت: خبرهای انتشار یافته از زلزله در ایران و عراق ناراحت کننده و حزن انگیز است.

وی افزود که کانادایی‎ها تسلیت خود را به خانواده قربانیان زلزله در ایران و عراق ابراز می‎دارند.

نخست وزیر هند ،نارندرا مونی، در تؤیتر خود نوشت: همدردی خود را با همه افرادی که عزیزان خود را دراین زلزله غم‌انگیز از دست داده‌اند ابراز و دعا می‌کنم مصدومان این حادثه هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورند.

 نخست وزیر ترکیه، بن‌علی ییلدیریم،نیز روز دوشنبه گفت: ترکیه متعهد به حمایت از قربانیان زمین لرزه یکشنبه شب در مرز ایران و عراق است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه برادرانه در کنار قربانیان این زمین‌لرزه است.» نخست‌وزیر ترکیه گفت: دولت ترکیه کاروانی از کمک‌های غذایی و پزشکی را ارسال کرده و بهبود سریع زخمی‌های این حادثه را آرزومند است.

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،فدریکا موگرینی، با اعلام همدردی اتحادیه اروپا با خانواده قربانیان زلزله ایران و عراق، آمادگی این اتحادیه برای مشارکت در عملیات امدادرسانی را اعلام کرد.

مایکل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران، در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود نوشت: مراتب تسلیت عمیق آلمان به دولت و ملت ایران، در پى زلزله مرگبار غرب ایران. ما به یاد قربانیان و خانواده هایشان خواهیم بود. آلمان در صورت لزوم آماده کمکرسانى مى باشد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *