سفارت عربستان از ربوده شدن یک شهروند سعودی در لبنان خبر داد

4:32 - 20 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۲۹۸
این خبر در حالی است که عربستان سعودی به همراه کویت، امارات متحده عربی و بحرین از شهروندانشان خواسته اند که از سفر به لبنان خودداری کنند

سفارت عربستان از ربوده شدن یک شهروند سعودی در لبنان خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل ، عربستان سعودی مدعی شد یکی از شهروندانش در لبنان ربوده شده اما هیچ جزئیاتی از هویت این شهروند و یا ربایندگان او اعلام نکرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبر در حالی است که عربستان سعودی به همراه کویت، امارات متحده عربی و بحرین از شهروندانشان خواسته اند که از سفر به لبنان خودداری کنند و آن دسته از شهروندان این کشورها که در لبنان هستند، از آنجا خارج شوند.


سفارت عربستان در بیانیه ای اعلام کرده که با مقام های ارشد امنیتی لبنان در ارتباط است تا آزادی بدون قید و شرط این شهروند را در اسرع وقت تضمین کند.


این بیانیه هیچ اطلاعاتی درباره هویت فرد ادعایی ربوده شده و ربایندگان احتمالی نداده است.


«نهاد مشنوق» وزیر کشور لبنان به خبرگزاری دولتی این کشور گفت که امنیت شهروندان سعودی در اولویت مقام های این کشور است.


وی تاکید کرد که نهادهای امنیتی لبنان کاملا هشیار هستند تا از هر اقدامی برای سوء استفاده از شرایط سیاسی جاری از سوی هر کسی و با هر دلیلی پیشگیری کنند.


مشنوق امنیت و ثبات لبنان را خط قرمز این کشور دانست.


 شنبه گذشته سعد الحریری در اقدامی غیرمنتظره و غیرمتعارف از عربستان و از طریق شبکه سعودی العربیه استعفای خود را از نخست وزیری لبنان اعلام کرد.


بیشتر لبنانی ها معتقدند الحریری تحت فشارها و تهدیدهای دولت سعودی مجبور به استعفا شده و اکنون در عربستان در بازداشت و یا اقامت اجباری به سر می برد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *