بیش از ۸۰ درصد جرائم در حاشیه شهر‌ها انجام می‌شود/ مقابله با ساخت و ساز‌های بی‌رویه چالش عمده در سامان‌دهی حاشیه نشینی شهر‌ها

13:18 - 19 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۶۲۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جرائم در حاشیه شهر‌ها انجام می‌شود گفت: نحوه توانمند سازی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها، مقابله با ساخت و ساز‌های بی‌رویه و نحوه ارائه خدمت به حاشیه شهر چالش عمده در سامان‌دهی حاشیه نشینی شهر‌ها است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت ناکار آمد و سکونت گاه‌های غیر رسمی با حضور مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد.


در این جلسه یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به تشریح معضلات عمده ناشی از بافت ناکار آمد سکونت گاه‌های غیر رسمی پرداخت و گفت: حاشیه نشینی چهره شهر را مخدوش و نمای شهر را برهم و زشت جلوه می‌دهد.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: همچنین حاشیه نشینی موجب تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌شود و تغییر کاربری مسکونی غیر مجاز و استفاده غیر مجاز از خدمات شهری در حاشیه شهر‌ها صورت می‌گیرد از سویی بسیاری از کجرویها، بزهکاری و جرائم و آسیب‌های اجتماعی از عوارض دیگر شهر نشینی است، بطوریکه بیش از ۸۰ درصد جرائم در حاشیه شهر‌ها واقع می‌شوند.


خدادادی، تصریح کرد: در این خصوص سه نکته حایز اهمیت است اول اینکه باید راهکار‌های مقابله با مهاجرت بی رویه از روستا‌ها و لزوم توانمند سازی آن برای جلوگیری از مهاجرت ارائه شود.


وی بیان داشت: نکته دوم این است که چگونه ما می‌توانیم جلوی ساخت ساز‌های بی رویه را بگیریم که البته در این خصوص با ابتکار دادگستری استان از سال ۱۳۹۱ مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری با همکاری و عضویت ۱۶ دستگاه دولتی برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و پیشگیری از تخلفات شهری در اردبیل راه اندازی شده است و توانسته است روند گسترش و شتاب حاشیه نشینی را در اردبیل کنترل و مهار نماید.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در ادامه افزود: نکته مهم این است که به هر حال ما اکنون مواجه با حاشیه نشینی هستیم و معضلات و مشکلات فراوان ناشی از آن از حیث عدم فضای آموزشی، بهداشتی، تفریحی و...، روبرو هستیم که با برگزاری اینگونه جلسات سعی می‌شود راهکار‌های مقابله با کجروی‌ها و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق اتخاذ شود راهکار‌های مناسب ارائه شود.


به گزارش گروه حقوقی و قضایی ؛ ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر اعضاء در خصوص مسایل مرتبط با موضوع از دیگر موارد مطرح شده در جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت ناکار آمد و سکونت گاه‌های غیر رسمی بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *