تست مقاومت بدنه آیفون X در برابر خراش، شعله و خمیدگی/ چرا باید باتری لپ تاپ خود را کالیبره کنیم؟/ صفحه نمایش بدون لبه چیست؟

10:05 - 15 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۴۹۹۰
تست مقاومت بدنه آیفون X در برابر خراش، شعله و خمیدگی، چرا باید باتری لپ تاپ خود را کالیبره کنیم، صفحه نمایش بدون لبه چیست؟ و ... را در بسته فناوری امروز دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، تست مقاومت بدنه‌ آیفون X در برابر خراش، شعله و خمیدگی، چرا باید باتری لپ تاپ خود را کالیبره کنیم، صفحه نمایش بدون لبه چیست؟ و ... را در بسته فناوری امروز دنبال کنید.

تشخیص احساسات انسانی به کمک هوش مصنوعی

اسپرتس: یک استارتاپ مبتنی بر هوش مصنوعی به نام SilverLogic Labs یک فناوری تشخیص احساس را ایجاد کرده است که احساسات انسانی را تجزیه و تحلیل کرده و می‌تواند واکنش و رفتار افراد را نیز پیش‌بینی کند. این شرکت ادعا می‌کند که این فناوری می‌تواند احساسات و انگیزه‌های انسانی را دقیق‌تر از هر فناوری دیگری که در حال حاضر موجود است، پیش‌بینی کند. الگوریتم این سیستم حرکات کوچک و تقریبا غیرقابل تشخیص انسان را بررسی کرده و احساس شخص را درمی‌یابد. این فناوری با تجزیه و تحلیل حرکات صورت مرتبط با طیف وسیعی از احساسات انسانی که در جاهای مختلفی مانند مصاحبه‌ها، گروه‌های مختلف و مکان‌های عمومی مانند کنفرانس‌های مطبوعاتی بروز داده می‌شود، کار می‌کند. توسعه دهندگان این فناوری بر این باورند که این سیستم، بعد دیگری از امنیت را به محیط های امنیتی و دفاعی اضافه می‌کند. این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است، لحظه به لحظه بر رفتار انسان‌ها نظارت کرده و هر بخش از احساسات را برای تعیین اینکه به عنوان مثال فرد در زمان تماشای تلویزیون چه احساسی دارد، با یکدیگر مقایسه می‌کند. این تکنولوژی تشخیص عاطفه بر ویژگی‌های رفتاری ظریف مرتبط با شادی، اعتماد، ترس، تعجب، غم، انزجار، خشم و انحرافات انسانی متمرکز است. همچنین می‌تواند تحلیل کند که آیا فرد به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا مبتلا بوده، یا دارویی مصرف کرده است. این فناوری همچنین می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند چراکه قادر است واکنش‌های دانش آموزان را نسبت به آموزه‌های معلمان آنالیز کند تا مشخص شود که آنها درس را یاد گرفته‌اند یا خیر. همچنین می‌تواند کل زمان یادگیری را کاهش داده و بهره وری را در کلاس درس افزایش دهد.

تست مقاومت بدنه‌ی آیفون X در برابر خراش، شعله و خمیدگی

زومیت: شاید JerryRigEverything را به‌سختی بتوان منبع موثقی در دنیای صنعت دانست؛ اما تست‌هایی که مرتبا روی گوشی‌های جدید انجام می‌دهد، می‌تواند منبع خوبی برای فهمیدن میزان مقاومت این گوشی‌ها باشد. آن‌ها این‌ بار آیفون ۱۰ را مورد آزمایش قرار داده‌اند. اپل آیفون X جدیدترین محصولی است که از کوپرتینو بیرون آمده و همانند آیفون ۸ و ۸ پلاس دارای بدنه شیشه‌ای با قابی از فلز است. البته برعکس قاب آیفون ۸ و ۸ پلاس که آلومینیومی است، این فلز در آیفون ۱۰ از جنس استیل است. این قاب استیل مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد و همچنین صدای متفاوتی هنگام خراشیده شدن ایجاد می‌کند. میزان مقاومت صفحه‌نمایش نیز به حدی است که با سکه و کلید خراشیده نمی‌شود اما در سایش با اجسام سخت‌تر، خراش پیدا می‌کند. بین قاب فلزی و بدنه‌ شیشه‌ای نواری پلاستیکی تعبیه شده است که نقش ضربه‌گیر را در افتادن‌ احتمالی بازی می‌کند. این مورد البته با توجه به هزینه‌ی ۵۵۰ دلاری تعویض پنل پشت گوشی کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

تست مقاومت بدنه آیفون X در برابر خراش، شعله و خمیدگی/ چرا باید باتری لپ تاپ خود را کالیبره کنیم؟/ صفحه نمایش بدون لبه چیست؟


صفحه نمایش بدون لبه چیست؟

زوم تک: اولین باری که نام صفحه نمایش بدون لبه را شنیدید یاد چه چیزی افتادید؟ احتمالا تصویری از آینده در ذهن شما ایجاد شده است. اما در حال حاضر ، بر اساس شایعات راجب به تبلت جدید شرکت مایکروسافت ، لبه های بسیار نازکی در این دستگاه به کار برده خواهد شد که از قرار معلوم فاصله بسیار کمی بین لبه ها و خود صفحه نمایش وجود دارد به اندازه ای که لبه بالایی در این تبلت تقریبا نامشخص است همچنین لبه پایینی هم تا حد امکان باریک طراحی شده است. در ادامه شایعات گفته شده که می‌توان اندازه لبه ها را در این تبلت تغییر داد و این یعنی لبه های متغیر!؟ مثل اینکه مایکروسافت برای تبلت خود فریم هوشمندی قرار خواهد داد که به وسیله آن می‌توان اندازه لبه های این تبلت را کم یا زیاد نمود. تا به اینجای کار ، روی صحبتمان با مایکروسافت سرفیس پرو ۴ بوده است که مشخصا باریک ترین لبه را در میان تبلت های دارا خواهد بود. اما نکته ای که قابل تامل است این تبلت کاملا بدون لبه هم نیست. به این معنا که بخش هایی در اطراف صفحه نمایش وجود دارند که جزو صفحه نمایش هستند اما با خاموش بودن آن قسمت ها می‌توان آن ها را به لبه نسبت داد. سرفیس پرو ۴ اندازه ۱۳ اینچی خواهد داشت اما با وجود تغییر اندازه لبه ها می‌تواند به اندازه ۱۲ اینچ هم برسد. این قابلیت به سرفیس پرو جدید امکان می‌دهد که لبه های صفحه نمایش را خاموش کند و اندازه آن را تغییر دهد.

تست مقاومت بدنه آیفون X در برابر خراش، شعله و خمیدگی/ چرا باید باتری لپ تاپ خود را کالیبره کنیم؟/ صفحه نمایش بدون لبه چیست؟


آشنایی با کونا؛ کوچکترین کراس اوور هیوندای برای بازار ایران

دیجیاتو: هیوندای با جدیدترین کراس اوور خود قصد دارد تا به بازار پرمخاطب SUV های سایز کوچک ورود پیدا کند. تا پیش از این کوچک ترین SUV این شرکت مدل ix35 بود که از اواسط سال 2015 میلادی تحت نام توسان در بازارهای مختلف به فروش می رسد. نام کونا برگرفته از یک جریان باد مشهور در هاوایی گرفته شده است. از مهم ترین رقبای کونا می توان به مزدا Cx-3، میتسوبیشی ASX، تویوتا C-HR، نیسان جوک و...اشاره کرد. قیمت این خودرو از 27 هزار دلار استرالیا آغاز می شود که چندان ارزان تر از توسان اکتیو نیست. مهم ترین نکته این خودرو را باید در طراحی متفاوت آن جست و جو کرد. در واقع در کلاس کراس اورهای سایز کوچک، امروزه زبان طراحی متفاوت به فاکتور اصلی برای موفقیت یک محصول بدل شده است که می توان از پیشگامان آن به نیسان جوک اشاره کرد. نسل جدید جلو پنجره شرکت هیوندای در این خودرو کار شده است. چراغ های کوچک اما خشمگین جلویی و استفاده از خطوط تند و تیز در پنل های کناری بدنه، موضعی تهاجمی به آن بخشیده است. استفاده از زه‌های پلاستیکی در اطراف بدنه حس کراس اور بودن آن را به خوبی تشدید می کند. هیوندای برای این مدل 9 رنگ مختلف در نظر گرفته است و آپشن 295 دلاری نیز این امکان را به شما می دهد که رنگ سقف متفاوتی برای کونا خود انتخاب کنید. کونا برپایه پلت فرم i30 توسعه داده شده است و در سه مدل اکتیو، الیت و هایلندر در کشور استرالیا به فروش می رسد و در بازارهای مختلف ممکن است با نام متفاوتی عرضه شود.

تست مقاومت بدنه آیفون X در برابر خراش، شعله و خمیدگی/ چرا باید باتری لپ تاپ خود را کالیبره کنیم؟/ صفحه نمایش بدون لبه چیست؟


چرا باید باتری لپ تاپ خود را کالیبره کنیم؟

تا حالا برای تان پیش آمده که حین استفاده از لپ تاپ، یک دفعه صفحه سیاه شود و دستگاه از کار بیفتد؟ این اتفاق شاید برای بسیار از ما رخ داده باشد. در لحظه اول همه ما شوکه می شویم. چراکه همه چیز سر جایش قرار داشته و آخرین باری هم که وضعیت باتری را چک کرده بودیم، هنوز ۳۰ درصدی از شارژ آن باقی مانده بود. پس چه اتفاقی رخ داده؟ پاسخ این سوال به کالیبره نشدن باتری برای مدتی طولانی باز می گردد. حتی اگر با باتری لپ تاپ خود به درستی رفتار کرده باشید و همه نکات مهم را رعایت کنید، باز هم در طول مدت استفاده از میزان ظرفیت آن کم می شود. از این کاهش ظرفیت نیز به راحتی نمی شود با خبر شد. باتری سنج موجود در دستگاه هم نمی تواند چنین اطلاعاتی را در اختیارتان بگذارد. وظیفه آن نشان دادن میزان شارژ باقی مانده است و به نوعی برای کار دیگری طراحی شده. اینجاست که کاهش ظرفیت باتری روی کار باتری سنج دستگاه نیز تاثیر می گذارد و باعث می شود تا آن هم در محاسباتش اشتباه کند. اگر می خواهید از باتری لپ تاپ خود به درستی مراقبت کنید، نباید بگذارید که شارژ آن کاملا خالی شود و سپس برای پر کردن حجم باتری اقدام کنید. به نوعی خاموش شدن لپ تاپ پس از هر بار استفاده، کار درستی نیست. این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. حتی نباید بگذارید که شارژ دستگاه به حد خیلی پایینی برسد. چراکه چنین رفتارهایی به راحتی روی عملکرد باتری سنج تاثیر می گذارند و میزان دقت آن را کاهش می دهند. البته چه خوش تان بیاید و چه نیاید، میزان ظرفیت حافظه پس از گذشت مدتی کاهش می یابد. دلایل زیادی هم برای این مسئله وجود دارد که از میان آن ها می توان به گرما، سالخوردگی و استفاده روزمره نیز اشاره کرد. اما می شود با انجام رفتاری درست، میزان طول عمر باتری را تا اندازه قابل توجهی افزایش داد. اما به هر حال کاهش میزان ظرفیت باتری امری اجتناب ناپذیر است. پس از مدتی دیگر حجم باتری از ۱۰۰ درصد آغاز نمی شود و در نهایت به سمت صفر میل می کند. اما مسئله اینجاست که باتری سنج به هیچ عنوان نمی تواند این کاهش نامحسوس را تشخیص دهد. مثلا ممکن است باتری سنج میزان شارژ باتری را ۳۰ درصد تخمین بزند اما در واقع یک درصد انرژی برای ادامه کار با لپ تاپ داشته باشید. اینجاست که یک دفعه لپ تاپ از کار می افتد و ناگهان خاموش می شود. اما می توان با کالیبره کردن باتری از این اتفاق ناگهانی جلوگیری کرد. اشتباه نکنید! کالیبره کردن، عمر باتری را افزایش نمی دهد. بلکه باعث می شود تا دقت باتری سنج افزایش یابد و میزان درست شارژ باقی مانده را به نمایش بگذارد. تولید کنندگان نیز به موضوع کالیبره کردن باتری لپ تاپ ها اهمیت زیادی می دهند و بنا به پیشنهاد آن ها باید این کار را هر دو یا سه ماه یک بار تکرار کرد. به گفته آن ها این کار باعث می شود تا باتری سنج درصد دقیق تری از شارژ باقی مانده را به نمایش بگذارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *