گذرگاه های مرزی تحت کنترل دولت فدرال خواهد بود

0:48 - 10 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۳۳۸۱
حیدرالعبادی بار دیگر تاکید کرد که شرط آغاز گفتگوی بین بغداد – اربیل، ملغی نتائج همه پرسی جدایی و نه تعلیق آن است و گفت که هیچ گفتگویی جز در چارچوب عراق یکپارچه پذیرفته نخواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل ، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق هر گونه اداره مشترک گذرگاه های مرزی با تشکیلات منطقه شمال کردستان عراق را رد کرد و گفت: آنچه برخی رسانه های کردی در این مورد می گویند خلاف واقع است.

به نقل از خبرگزاری الفرات عراق، وی عصر سه شنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی خود تاکید کرد: گذرگاه های مرزی تحت کنترل دولت فدرال خواهد بود و قانون اساسی نیز مسوولیت آن را به دولت مرکزی داده است.


نخست وزیر عراق همچنین ابراز امیدواری کرد بزودی گفتگو با اقلیم کردستان عراق انجام شود درعین حال گفت که در حال حاضر تمرکز بغداد بر روی تامین امنیت در مناطق مورد منازعه (موضوع ماده 140 قانون اساسی عراق ) و برقراری کنترل مجدد بر مرزهاست.


وی بار دیگر تاکید کرد که شرط آغاز گفتگوی بین بغداد – اربیل، ملغی نتائج همه پرسی جدایی و نه تعلیق آن است و گفت که هیچ گفتگویی جز در چارچوب عراق یکپارچه پذیرفته نخواهد بود و این شرطی است که ما مطابق قانون اساسی برای گفتگو با اربیل داریم.


وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: اساسنامه الحشد الشعبی اجازه شرکت این گروه در انتخابات آتی به عنوان یک حزب سیاسی را نمی دهد.


حیدرالعبادی افزود: الحشد الشعبی بعنوان یک نهاد و سازمان نظامی حق دخالت در فعالیت های سیاسی را ندارد و درچارچوب فرماندهی کل نیروهای مسلح عمل می کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *