ترامپ سلامت روانی ندارد!

9:00 - 01 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۲۶۷
روانشناسان آمریکایی اخیرا تظاهراتی برگزار و ضمن آن اعلام کردند که ترامپ از سلامت روانی برخوردار نیست.
ترامپ سلامت روانی ندارد!به گزارش گروه فضای مجازی ، هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، وضعیت نابسامان آمریکا و ملتهب شخص دونالد ترامپ بیش از گذشته آشکار می‌شود. اعتراضات به رئیس‌جمهور ترامپ حتی به صنف روانشناسان هم کشیده شده، چند وقت پیش آن‌ها با برگزاری تظاهراتی گسترده تاکید کردند که ترامپ از سلامت روانی برخوردار نیست و به همین دلیل صلاحیت ادامه فعالیت را ندارد. «هنری جیروکس» استاد دانشگاه «مک مستر» کانادا، نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی و مولف بیش از ۵۰ کتاب در حوزه سیاسی و اجتماعی با کیهان هم‌صحبت شده تا نظرات خود را درباره ترامپ و شخصیت وی به ما بگوید. جیروکس یکی از ۵۰ متفکر برتر جهان در حوزه مطالعات فرهنگی نیز هست. این مصاحبه را در ادامه با هم می‌خوانیم:

روانشناسان آمریکایی اخیرا تظاهراتی برگزار و ضمن آن اعلام کردند که ترامپ از سلامت روانی برخوردار نیست. حتی قبل از این تحقیقات زیادی نشان می‌داد که وی از بیماری خودشیفتگی رنج می‌برد. در این باره چه نظری دارید؟
شواهد بسیار زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند ترامپ از خصوصیاتی همچون، بی‌ثباتی، بی‌برنامگی متغیر بودن رنج می‌برد. روانشناسان همچنین از وجود بیماری غیرقابل درمان «خودشیفتگی» در ترامپ که اتفاقا منافع ملی آمریکا را به شدت به خطر انداخته، خبر داده‌اند. ترامپ دائما انسان‌ها را از جمله اعضای کابینه دولت خود را تحقیر می‌کند و رهبران دنیا را با عبارات توهین‌آمیزی خطاب می‌کند. دونالد ترامپ برنامه خاصی برای مهار فقر و گرسنگی در کشور خود و سایر نقاط جهان، توانایی مبارزه با عوامل بدبختی انسان‌ها در جهان را ندارد. وی به شدت نژادپرست است و تفکرات ضداسلامی دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که مردم آمریکا معتقدند ترامپ توانایی اداره کشور را ندارد.

برخی روانشناسان معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ به شدت برای آمریکا مضر است و شاید این کشور را به ورطه جنگ بکشاند. نظر شما در این‌باره چیست؟

نه تنها تعدادی از روانشناسان و پزشکان معتقدند که رفتار وی احتمال مواجه آمریکا و جنگ تمام عیار این کشور با کره شمالی و ایران را بالا برده است، بلکه فضای رسانه‌ای و حتی برخی از هم‌حزبی‌های مشهور ترامپ همچون «باب کورکر» معتقدند که ترامپ آمریکا را در مسیر ورود به جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند. ترامپ هم یک تراژدی برای دموکراسی دنیاست و همچنین تهدیدی برای صلح جهانی محسوب می‌شود.

برخی معتقدند که ترامپ تظاهر به دیوانگی می‌کند تا بتواند اهداف خود را پیش ببرد. نظر شما در این باره چیست؟

ترامپ مرد نمایش است. فعالیت‌ها و سخنرانی‌هایش انسان را به یاد تئاتر می‌اندازد. وی توجه‌ها را جلب می‌کند، دروغ می‌گوید و به مردم توهین می‌کند. همه این‌ها افعالی است که از خودشیفتگی ترامپ نشات گرفته است. اما با این اوصاف تصورم بر این است که پشت تمام کار‌های ترامپ یک ایدئولوژی سیاسی خاصی قرار دارد. وی تفکرات ایدئولوژیست راست‌گرا دارد و به خوبی می‌داند تا چطور از فضای مجازی برای انعکاس تفکرات خود استفاده کند. ترامپ از نسخه جدید «اتوریتاریانیزم» (اقتدارگرایی در آمریکا) رونمایی کرده است.

برخی معتقدند که رفتار‌های ترامپ در آمریکا باعث شده که آتش نژادپرستی در این کشور بیش از گذشته شعله‌ور شود. تا چه حد این گفته را قبول دارید؟

ترامپ به نژادپرستی، نازیسم و برتری سفیدپوستان در آمریکا جان دوباره بخشیده است و نفرت افکنی علیه مسلمانان، سیاه‌پوستان و مهاجران مکزیکی را به اوج خود رسانده است. وی دائما نژاد‌های در اقلیت آمریکا را قاچاقچی، خلافکار و متجاوز خطاب می‌کند. علاوه‌بر این‌ها ترامپ یک مصداق روشنی از فاجعه سیاسی است. فاجعه‌ای که وی آن را به بار آورده و در حال دامن زدن به آن است. ترامپ به سانسور اطلاعات در آمریکا دامن زده است. ترس، ناآگاهی وعدم اطلاع‌رسانی مناسب در بین آمریکایی‌ها موج می‌زند. ترامپ نه تنها از حضور راست‌های افراطی و نژادپرستان سفیدپوست در آمریکا حمایت کرد و از آن‌ها پشتیبانی نمود بلکه از محکوم‌کردن شعار‌های «نازیسم» و خشونت‌طلبی آن‌ها نیز سرباز زد. این مسئله به همه ثابت کرد که ترامپ جزئی از این جریان است. «دیوید دوک» یکی از سردمداران گروه‌های راست افراطی در آمریکا، هنگامی که بحث درگیری‌های شارلوتزویل بسیار داغ بود، اعلام کرد که قصد دارند وعده‌های ترامپ را عملی کنند و کشور را پس بگیرند؛ بنابراین هیچ شبه‌ای باقی نمی‌ماند که ترامپ حامی شماره یک اتفاقات تلخ و ترسناک شارلوتزویل بوده است. سکوت وی بسیاری از عناصر راست‌گرای آمریکایی را خوشحال کرد. در این باره سایت «دیلی استورمر» وابسته به جریان افراطی راست‌گرا در آمریکا پس از اتفاقات شارلوتزویل نوشت: «ترامپ از پاسخ دادن به سؤالی در رابطه با ملی‌گرا‌های سفیدپوست امتناع کرد. اصلا محکوم نکرد. وقتی که از او خواسته شد تا این حوادث را محکوم کند، از اتاق خارج شد. واقعا عالیه. خدا به او عافیت دهد.»

ترامپ اخیرا سیاست‌های خود درباره ایران را اعلام کرده و گفته جمهوری اسلامی حامی تروریست‌ها در منطقه است! این در حالی است که خود آمریکا حامی صهیونیست‌ها و آل‌سعود دو کشور هپیمان با تروریست‌هاست. در این باره چه نظری دارید؟

نظرات دونالد ترامپ درباره ایران خجالت‌آور است. او بار دیگر ثابت کرد که تا چه اندازه‌ای دروغگوست. ترامپ فهم درستی از برجام هم ندارد و جرات اعتراف به جنایات بی‌شمار اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها را ندارد. مواضع او در این باره بسیار نزدیک به صهیونیست‌هاست و با مقامات رژیم صهیونیستی تنظیم می‌گردد. ترامپ در سیاست خارجی هم هیچ برنامه خاصی ندارد.
 
منبع:روزنامه کیهان
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *