رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

غارت اموال و دارایی مسلمانان روهینگیا از سوی دولت میانمار

15:17 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۶۰۱۰۵
رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده‌اند در صورت بازگشت به میانمار قادر نخواهند بود زمین‌ها و دارایی خود را به دست آورند.

غارت اموال و دارایی مسلمانان روهینگیا از سوی دوبت میانماربه گزارش گروه بین‌الملل ، رویترز به نقل از مقامات و نیز اسناد مشاهده شده گزارش داد: مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده‌اند در صورت بازگشت به میانمار قادر نخواهند بود زمین‌ها و دارایی خود را به دست آورند چرا که احتمالا دولت این کشور دارایی و زمین‌های آنها به فروش رسانده است.

در پی آغاز دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا که از روز 25 ماه آگوست آغاز شده است تاکنون حدود 600 هزار از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده‌اند.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده است که کشتار، تجاوز و به آتش کشیدن محل سکونت مسلمانان روهینگیا پاکسازی قومی است.

رویترز با 6 تن از مقامات میانمار مصاحبه کرده و طرح‌های بازگشت به کشور و اسکان مجدد مسلمانان روهینگیا نیز از سوی رویترز مشاهده شده که این طرح‌ها و مصاحبه‌ها حکایت از این امر دارند که احتمالا مسلمانان روهینگیا در صورت بازگشت نمی‌توانند ادعایی درباره محصولات و زمین‌های کشاورزی خود داشته باشند.

اسناد دولتی بازبینی شده از سوی رویترز نشان می‌دهد که مقامات دولت میانمار احتمالا قصد فروش محصولات هزاران هکتار از اراضی کشاورزی مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین را دارند.

دولت میانمار همچنین قصد دارد آوارگان روهینگیایی که قصد بازگشت از بنگلادش را دارند در مناطق جدید به نام «روستاهای مدل» اسکان دهد؛ رویکردی که پیش از این سازمان ملل به شدت آن را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده که این طرح موجب ایجاد پناهگاه‌های دائمی خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *