رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا در پی تعطیل کردن دفتر ویژه تعاملات "پاکستان و افغانستان" در کابل

21:40 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۸۷۹
واشنگتن با عدم معرفی کارمندان جدید و یا تمدید حکم کارمندان سابق عملا قصد تعطیل کردن دفتر ویژه تعاملات پاکستان و افغانستان خود در کابل را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از اکسپرس نیوز آمریکا با عدم معرفی کارمندان جدید و یا تمدید حکم کارمندان سابق عملا قصد تعطیل کردن دفتر ویژه تعاملات و همکاری‌های پاکستان و افغانستان خود را در کابل دارد.

گزارش‌ها حاکی است تاکنون مجاری رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند، ولی یک شخص آگاه به شرط عدم فاش شدن نامش به نماینده اکسپرس نیوز گفته است که کارمندان موجود ماموریتشان تا 40 روز دیگر به اتمام می‌رسد.

به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد این دفتر را با دفتر مخصوص جنوب آسیای خود تلفیق کند و در این راستا در حال بررسی و تصمیم گیری است .

کارشناسان بر این باورند که با تعطیل شدن این دفتر روند مذاکرات میان اسلام آباد و کابل با سختی‌های بیشتری روبرو خواهد شد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی ماه‌های اخیر روابط این دو کشور با هم به مشکل برخورده و آمریکا نیز با متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان به آتش آن دامن زده است.

کارشناسان پاکستانی می‌گویند نزدیک شدن این کشور به چین باعث شده آمریکا احساس خطر کند و از طریق متهم کردن پاکستان و تحریک افغانستان و هند علیه این کشور سعی کند اسلام آباد را تحت فشار قرار دهد .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *