حمایت بالگردهای انگلیسی از گروه‌های تروریستی در "افغانستان"

20:50 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۸۷۷
درحالی که بارها گزارش‌هایی از پرواز بالگردهای ناشناس در حمایت از داعش در افغانستان منتشر شده‌ است، سفیر روسیه در کابل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بالگردهای انگلیسی از گروه‌های تروریستی در این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از ماندگار، سفارت روسیه با انتشار بیانیه‌ای انگلیسیها را به فرستادن بالگردهایی به مناطق تحت تسلط گروه‌های تروریستی در افغانستان متهم کرد.

بر اساس این بیانیه، وزارت خارجه روسیه در واکنش به گزارش روزنامه «تایمز» اعلام کرد که حمایت مسکو از طالبان واقعیت ندارد، اما سازمان اطلاعات انگلیس از گروه‌های تروریستی در افغانستان حمایت می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به روزنامه تایمز توصیه کرد که به جای نشر اخبار جعلی به فعالیت بالگردهای انگلیسی در مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی در افغانستان تمرکز کند.

در این بیانیه از روزنامه تایمز خواسته شده است تا به چشم پوشی نیروهای خارجی از اشتباهات خود در افغانستان و افزایش تلفات غیرنظامیان در این کشور تاکید توجه کند.

بر اساس این گزارش، اخبار جعلی حمایت روسیه از طالبان برای انحراف توجه جامعه جهانی از شکست سیاست‌های آمریکا و ناتو در افغانستان منتشر می‌شود و ناشی از حسادت غربی‌ها به تلاش‌های روسیه در چارچوب سازمان همکاری‌های «شانگهای» برای برقراری ثبات در افغانستان است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو همواره از دولت افغانستان حمایت می‌کند و برای کمک به این کشور در راستای برقراری ثبات، توسعه اقتصادی و از بین بردن تروریسم و مواد مخدر تلاش می‌کند.

این در حالی است که بارها مقامات محلی، نمایندگان افغان و منابع خبری گزارش‌هایی از حمایت بالگردهای ناشناس از گروه تروریستی داعش در این کشور منتشر شده است.

اخیرا روزنامه تایمز چاپ انگلیس در گزارشی به نقل از منابع ناشناس مدعی شده بود که روسیه تانکرهای سوخت وارداتی این کشور به افغانستان را در اختیار طالبان قرار می‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *