رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مردم هر روز تاوان سیاست‌های ناکام "نهادهای دولتی افغانستان" را می‌دهند

10:09 - 30 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۹۶۹۶
رئیس اجرایی حزب «جمعیت اسلامی افغانستان» در بیانیه‌ای از کشته شدن یکی از فرماندهان این حزب در حمله به مسجدی در ولایت «غور» خبر داد و مردم این کشور را قربانی سیاست‌های ناکام دولت افغانستان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل ، عطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی حزب «جمعیت اسلامی افغانستان» اظهار داشت در حمله به نمازگزاران مسجدی در شهرستان «دولینه» ولایت «غور» «فضل احد خان» از فرماندهان این حزب کشته شده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به حمله مسجد امام زمان (عج) در منطقه «دشت برچی» شهر کابل تصریح کرد: وقتی مدیران دولت از تامین امنیت مساجد و عبادتگاه‌ها هم عاجزند، نمی‌دانم مفهوم حکومتداری چگونه باید تفسیر شود.

والی بلخ در ادامه اظهارداشت: بهبود اوضاع بدون تغییر و بازنگری در راهبردهای امنیتی و ایجاد اصلاحات لازم و تخصصی ممکن نیست.

نور گفت که مردم این کشور «هر روز تاوان سیاست‌های ناکام برخی نهادهای دولت را می‌پردازند».

در حمله به مسجد شهرستان «دولینه» 30 نمازگزار شهید شدند و منابع محلی نیز آمار شهدای مسجد امام زمان (عج) را نیز بیش از 40 نفر و آمار مجروحان را نیز بیش از 50 نفر اعلام کردند.

گفتنی است که مسئولیت حمله به مسجد امام زمان (عج) را گروه تروریستی داعش بعهده گرفته اما تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت حمله به مسجد شهرستان دولینه را نپذیرفته‌ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *