رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازجویی از وزیر خارجه سابق فرانسه در پرونده حمایت مالی از تروریست‌ها در سوریه

11:16 - 26 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۸۹۲
انجمن ضد فساد فرانسه (شرپا) خواستار بازجویی از برخی مقامات سابق این کشور در پرونده مربوط به حمایت مالی شرکت‌های فرانسوی از تروریست‌های داعش و جبهه النصره در سوریه شده است.

بازجویی از وزیر خارجه سابق فرانسه در پرونده حمایت مالی از تروریست‌ها در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل ، انجمن ضد فساد فرانسه (شرپا) خواستار بازجویی از برخی مقامات سابق این کشور در پرونده مربوط به حمایت مالی شرکت‌های فرانسوی از تروریست‌های داعش و جبهه النصره در سوریه شده است.

بر اساس گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، شرپا اعلام کرده که «لوران فابیوس»، وزیر خارجه سابق فرانسه و دو تن دیگر از مقامات سابق این کشور باید در پرونده مربوط به پرداخت‌های شرکت صنعتی سیمان «لافارژ» به تروریست‌های داعش و جبهه النصره در سوریه مورد بازجویی قرار گیرند.

انجمن شرپا یکی از 12 شاکی در کیفرخواست علیه شرکت لافارژ در پرونده مربوط به حمایت مالی از تروریست‌ها در ازای تداوم حضور در سوریه در طول جنگ در این کشور است.

رسانه‌های فرانسه به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که این شرکت فرانسوی در راستای تأمین امنیت کارکنان خود در سوریه، ماهانه بین 80 تا صد هزار دلار به گروه‌های مختلف تروریستی پول پرداخت کرده که ماهانه 20 هزار دلار از این پول به داعش پرداخت می‌شده است. 

 مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند که شرکت لافارژ اشتباهات غیر قابل قبولی را در سوریه مرتکب شده است.

یکی از مقامات شرکت لافارژ در اظهارات خود یه دادگاه گفته است که این شرکت برای ادامه فعالیت خود در سوریه در طول درگیری در این کشور، از حمایت دولت «فرانسوا اولاند» برخوردار بوده است.

 این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های فرانسوی حاضر در سوریه در پی شدت گرفتن درگیری‌ها مجبور به ترک این کشور شدند.

روز جمعه انجمن شارپا تأیید کرد که از دادگاه خواسته است تا فابیوس و «اریک شووالیه»سفیر و «فرانک ژوئیه» فرستاده فرانسه در سوریه را مورد بازجویی قرار دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *