آمریکا و اسرائیل دوست دارند در قالب تجزیه کردستان عراق منطقه را به التهاب بکشند

6:30 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۲۲۳
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا و اسرائیل دوست دارند در قالب تجزیه کردستان عراق منطقه را به التهاب بکشند و درگیری‌های گاه و بی گاهی را شاهد باشیم و در راستای همین ماجراجویی‌هایشان، وقایع کرکوک را دنبال می‌کنند.

آمریکا و اسرائیل دوست دارند در قالب تجزیه کردستان عراق منطقه را به التهاب بکشندآیت الله عباس‌کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه تروریست‌ها به پایان عمرشان در عراق نزدیک می‌شوند، اظهار کرد: همه استان‌های عراق از لوث وجود داعش و تکفیری‌ها پاک شده است وآن‌ها در مناطق بسیار محدودی از استان‌های الانبار، صلاح الدین و نینوا حضور دارند که حضورشان قابل اهمیت نیست.

وی ادامه داد: باپیش روی نیرو‌های مقاومت در دیرالزور عمر داعش از لحاظ نظامی رو به پایان است. اگر چه داعش و تکفیری‌ها تبدیل به هسته‌های عملیات تروریستی و انتحاری در میان مردم شده اند و قصد دارند ناکامی شان را با کشتن مردم بیگناه و انجام عملیات انتحاری جبران کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مهم‌تر از حضور نیرو‌های داعشی در عراق، حقه جدید آمریکا در منطقه بحث تجزیه کردستان عراق است که هیچگونه وجاهت حقوقی و قانونی ندارد.

آیت الله کعبی تاکید کرد: به موجب رای دادگاه قانون اساسی عراق، رفراندوم کردستان عراق باطل است و هیچ وجاهت شرعی ندارد و نمایندگان کردی هم که قسم یاد کرده اند که حافظ وحدت و تمامیت ارضی عراق باشند و چون به سوگندشان وفادار نمانده اند، پارلمان عراق آن‌ها را به مجلس خود راه نمی‌دهد و این یک کار حرکت قانونی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بارزانی هیچ راهی ندارد مگر آنکه با پذیرش ابطال رفراندوم تجزیه کردستان، با دولت عراق وارد مذاکره شود و وارد توطئه امریکایی اسرائیلی در منطقه نشود. کشور‌های همجوار کردستان مانند ترکیه و ایران هم این کار را به شدت محکوم می‌کنند و مرزهایشان با این منطقه را به تدریج می‌بندند.

آیت الله کعبی تاکیدکرد: خود کرد‌ها هم می‌دانند که بارزانی آن‌ها را در یک باتلاق عمیقی فرو برده و به عنوان مزدور اسرائیل و به عنوان اسرائیل دوم در منطقه عمل می‌کند. مردم کردستان باید ببینند این به مصلحت آن‌ها هم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به لحاظ حقوق بین الملل هم، چون دولت عراق، فدرالی است و حقوق مردم کرد از نظرفرهنگی، سیاسی و اجتماعی در حد معمول تامین شده و زبان کردی زبان رسمی در کل کردستان عراق بود و این‌ها پارلمان محلی هم دارند، بنابراین از لحاظ بین المللی هم این کارشان وجاهت قانونی نداشته است و سازمان ملل هم نمی‌تواند این گونه کشور‌ها را به رسمیت بشناسد.

وی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل دوست دارند در قالب تجزیه کردستان عراق، منطقه را به التهاب بکشند و درگیری‌های گاه و بی گاهی را شاهد باشیم و در راستای همین ماجراجویی هایشان، وقایع کرکوک را دنبال می‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *