درآمد "دولت افغانستان" از خدمات پستی به 800 میلیون افغانی رسیده است

11:15 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۱۲۰
سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی اطلاعاتی افغانستان با بیان اینکه ارایه خدمات پستی در این کشور در طی چند سال گذشته پیشرفتی خوبی داشته است، گفت: درآمد دولت از ارایه خدمات پستی به 800 میلیون افغانی در سال رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، شهزاد گل آریوبی سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی اطلاعاتی افغانستان در مراسم گرامیداشت از روز جهانی پست در کابل با بیان اینکه ارایه خدمات پستی در این کشور در طی چند سال گذشته پیشرفتی خوبی داشته است، گفت: درآمد دولت از ارایه خدمات پستی به 800 میلیون افغانی در سال رسیده است.

وی تصریح نمود: هم اکنون تعداد 5 شرکت پستی دولتی و خصوصی در کشور فعالیت دارند، این شرکت‌ها توانستند هزاران نفر را در این خدمات مشغول به کار ساخته و اعتبار سیستم و خدمات پستی را نیز در کشور بهبود ببخشند.

سرپرست وزارت مخابرات افزود: سالانه بیش از 800 میلیون افغانی از طریق ارایه خدمات پستی وارد درآمد دولت می‌شود که این مساله، اهمیت رو به بهبود خدمات پستی در افغانستان را نشان می‌دهد.

آریوبی از دیجیتالی شدن سیستم خدمات پستی در افغانستان تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: این وزارت در نظر دارد که سیستم پستی افغانستان را با تکنولوژی روز جهان مجهز ساخته و شاخص‌های سه گانه سرعت، مصئونیت و قیمت مناسب را در این خدمات هر چه بیشتر بهبود ببخشد.

«احمد وحید ویس» رییس افغان پست نیز در این مراسم از آغاز برنامه توسعه پست باکس‌ها نصب صندوق‌های پست در منازل تا چند ماه آینده در افغانستان خبر داد و گفت: اداره افغان پست در همکاری با وزارت شهرسازی و ریاست شهرداری‌ها تلاش دارند که سیستم پست باکس را درسراسر کشور اجرا و خدمات پستی را همگانی بسازند.
به گفته وی، هم اکنون بیش از یک هزار پست باکس در شهر کابل ساخته شده که این پروسه در مراحل مختلف طی چند سال آینده در سطح کشور گسترش داده خواهد شد.

به رغم توسعه و رشد چشم‌گیر خدمات پستی در سطح جهان، سیستم پستی افغانستان به شکل سنتی خود باقی مانده و تحول چندانی نکرده است و بر اساس اظهارات مسوولان افغان پست، تشکیلات این اداره که در دوران دولت نجیب منظور شده بود، ظرفیت ارائه خدمات برای 2 میلیون شهروند را دارا بود که با افزایش رفتن تقاضای شهروندان، در بهبود تشکیلات این اداره هیچ توجهی نشده است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *