اشرف غنی استراتژی اشغال "افغانستان" توسط آمریکا را پذیرفته است

8:00 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۸۰۲۸
نماینده بلخ در پارلمان افغانستان اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور با پذیرش استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان، استراتژی اشغال این کشور را پذیرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالرحمان رحمانی نماینده ولایت بلخ در پارلمان افغانستان از استراتژی جدید واشنگتن و افزایش نیروهای خارجی در این کشور انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: افزایش نیروهای خارجی در افغانستان به خیر این کشور نیست و رهبران حکومت وحدت ملی نباید استراتژی جدید واشنگتن را می‌پذیرفتند.

نماینده پارلمان افغانستان گفت: حملات هوایی آمریکا از غیرنظامیان در افغانستان قربانی می‌گیرد و فعالیت گروهای تروریستی در این کشور نیز افزایش یافته است .

رحمانی افزود: اشرف غنی توسط «جان کری» وزیر خارجه سابق و «جیمز ماتیس» وزیردفاع آمریکا بیمه شده است بنابراین به فکر ملت افغانستان نیست.

وی اظهارداشت: با وجود کشته شدن غیرنظامیان و گسترش فعالیت گروهای تروریستی، اشرف غنی راه فریب مردم را در پیش گرفته است و مسئول مرگ غیرنظامیان در این کشور است.

نماینده مردم بلخ در پارلمان افغانستان تاکید کرد نمایندگان مردم این کشور در پارلمان باید به عدم مسئولیت پذیری و توافقات خودسرانه دولت اعتراض کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد با رضایت ارگ ریاست جمهوری و شورای امنیت ملی افغانستان تعدادی از نمایندگان افغان پول دریافت می‌کنند زیرا اشرف غنی می‌خواهد از این طریق بر پارلمان برای دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی خود فشار وارد کند.

نماینده پارلمان افغانستان تاکید کرد که شورای امنیت افغانستان طی برنامه‌ای برای کسب رای اعتماد وزرای مورد نظرش به تعدادی از نمایندگان افغان پول داده بود اما حالا تمام نمایندگان افغان را به فساد اداری متهم می‌کند.

چندی قبل اشرف غنی در نشست شورای وزیران گفته بود هر وزیر پیشنهادی که به نمایندگان افغان برای کسب رای اعتماد امتیاز و یا پولی پرداخت کند عزل خواهد شد.

این اظهارات اشرف غنی واکنش نمایندگان افغان را برانگیخته و اظهارات وی را توهین به پارلمان افغانستان دانسته‌اند همچنین آنها از ارگ ریاست جمهوری به عنوان منشا فساد یاد کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *