تحول فرهنگی در دستگاه قضایی، نیازمند برنامه ریزی و نظارت مستقیم رهبران فرهنگی است

13:02 - 25 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۹۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: تحقق دادگستری متعالی از حیث فرهنگی، نیازمند رهبرانی است که با برنامه‌ریزی و نظارت مؤثر، در راستای دست‌یابی به مأموریت و اهداف کلان فرهنگی جهت‌گیری و مشارکت نمایند.
تحول فرهنگی در دستگاه قضایی، نیازمند برنامه ریزی و نظارت مستقیم رهبران فرهنگی استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد ؛حجت الاسلام سعید آذرشین فام در جلسه تبیین نقش رهبران در مدل تعالی فرهنگی در جمع شورای معاونین دادگستری و رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان یزد، افزود: رهبران فرهنگی برای موفقیت پایدار و چشمگیر دادگستری ضمن مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، کارکنان را ترغیب نموده و با تعامل با مجموعه‌های بیرونی، برنامه‌های تحولی فرهنگی را رهبری می‌کنند.

وی منظور از رهبران فرهنگی در دادگستری‌ها را رئیس‌کل، معاون فرهنگی، رئیس شورای حل اختلاف استان، سایر معاونان رئیس ­کل، روسای حوزه‌ها و مجتمع‌های قضایی و دادستان مرکز استان ذکر کرد و بیان داشت: مسئولان ذکر شده باید در مسائل فرهنگی و اخلاقی به‌عنوان الگو ایفای نقش نمایند و بسترسازی، هدایت و مدیریت شناسایی نیاز‌های فرهنگی و اولویت‌بندی آن‌ها را انجام و هدایت و حمایت در اجرای برنامه‌های فرهنگی را عهده دار گردند.

این مقام مسئول، بر نقش رهبران در برنامه‌ریزی و نظارت بر امور فرهنگی تأکید کرد و اظهار داشت: پیگیری حسن اجرای برنامه‌های فرهنگی ابلاغی، بازدید میدانی از وضعیت و عملکرد فرهنگی در حوزه‌های تحت تصدی و ارائه بازخورد‌های اصلاحی مبتنی بر بازدید‌ها و گزارش‌های ارزیابی و نظارت تهیه شده به واحد‌های تحت تصدی از مهمترین نقش‌های رهبران فرهنگی است.

شایان ذکر است در این جلسه معاونین دادگستری استان و روسای حوزه‌های قضایی نیز به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *