پرداخت زکات باید فرهنگسازی شود/ویژگی طرح حجت‌الاسلام قرائتی در پرداخت زکات

14:00 - 24 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۸۷۵
کارشناس علوم قرآنی گفت: وقتی آبادانی در یک منطقه و برکات آن را نشان دهیم قطعاً مردم رغبت پیدا می‌کنند و واجب شرعی مانند زکات را که بر گردنشان است را انجام دهند.

سعید شمس کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره زکات، اجرا و اثرات آن گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی طرحی را در قالب ستاد در مناطق مختلف اجرا کرده که موفق بوده است و با اجرای آن از زکات مالی که کشاورزان دادند مبالغ بالایی به‌دست آمد و برای آبادانی مناطق خودشان هزینه شد.

زکات
این کارشناس علوم قرآنی درباره برکات زندگی کسانی‌که زکات خود را داده‌اند اظهار کرد: بنابر قول کشاورزان و کسانی که زکات خود را پرداخت کرده‌اند و می‌کنند زندگی و اموالشان برکت پیدا می‌کند و بالعکس زمانی‌که پرداخت نمی‌کنند اموالشان مورد آسیب قرار می‌گیرد. مزایای معنوی این کار واجب بودن و ثواب آن است که در روایات و احادیث آمده است و مزایای مادی آن نیز برکاتی است که به محصولات، اموال و زندگی پرداخت‌کنندگان زکات وارد می‌شود.


وی درباره چرایی گسترده نبودن پرداخت زکات در جامعه و چگونگی پرداخت جامع زکات بیان کرد: دلیلش این است که فرهنگسازی نکرده ایم.  در کنار امر به معروف و نهی از منکر که باید انجام شود، فرهنگسازی برای پرداخت زکات نیز لازم و ضروری است.

پرداخت زکات باید فرهنگسازی شود/طرح حجت‌الاسلام قرائتی در پرداخت زکات بسیار خوب بود
این کارشناس علوم قرآنی ادامه داد: وقتی آبادانی در یک منطقه و برکات آن را نشان دهیم قطعاً مردم رغبت پیدا می‌کنند و واجب شرعی که بر گردنشان است را انجام دهند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *