رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کره شمالی در مسیر ساخت موشک با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا

15:18 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۴۲۷
خبرگزاری اینترفکس گزارش داد که رئیس کره شمالی به یکی از قانونگذاران روسیه گفته است که کشورش موشک‌های بالستیک با برد 3 هزار کیلومتر در اختیار دارد که پس از نوسازی و مدرن شدن قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را خواهند داشت.

کره شمالی به گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری اینترفکس گزارش داد که رئیس کره شمالی به یکی از قانونگذاران روسیه گفته است که کشورش موشک‌های بالستیک با برد 3 هزار کیلومتر در اختیار دارد که پس از نوسازی و مدرن شدن قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را خواهند داشت. 

اینترفکس روز سه‌شنبه به نقل از «آنتون موروزوف»، قانونگذار روس و عضو کمیته امور بین‌الملل مجلس عوام روسیه، که از روز 2 تا 6 اکتبر به روسیه سفر کرده،  گزارش داد: کره شمالی قصد ارتقای برد موشک‌های بالستیک خود تا 9 هزار کیلومتر را دارد.

این قانونگذار روس گفته است که رئیس کره شمالی درباره تاریخ دقیق انجام  این اقدام خود سخنی به میان نیاورده است.

موروزوف که در این سفر سه روزه به کره شمالی با دو تن دیگر از قانونگذاران روس همراه بوده روز جمعه اعلام کرده است که کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش یک موشک دوربرد در آینده‌ای جدید است.

وی همچنین گفته که محاسبات نشان می‌دهند که این موشک می‌تواند به سواحل غربی آمریکا برسد.

موروزوف گفت: آنها در حال آماده شدن برای آزمایش موشک دوربرد هستند، آنها همچنین محاسباتی را به ما ارائه دادند که به عقیده آنها این موشک قابلیت رسیدن به سواحل غربی آمریکا را دارد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *