بیش از 220 غیرنظامی از ابتدای سال در "حملات هرات" کشته شدند

12:09 - 19 آذر 1396
کد خبر: ۳۵۶۱۹۰
رئیس دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با اشاره به گسترش دامنه جنگ‌ها در افغانستان، گفت: از آغاز سال تاکنون در جریان جنگ‌ها و حملات تروریستی در افغانستان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالاحد فرزام رئیس دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با اشاره به گسترش دامنه جنگها در افغانستان و حملات انتحاری و انفجاری از سوی طالبان و گروههای تروریستی گفت: از آغاز سال تاکنون در جریان جنگ‌ها و حملات تروریستی در افغانستان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

وی افزود: براساس آمارها در کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان بیش از 10 هزار تن از افراد غیرنظامی در جریان جنگها کشته و یا زخمی شدند که این آمار در افغانستان به نسبت وجود شدت جنگها درحال افزایش است.

احمد ولی سمندر رئیس دادستانی ریاست امنیت داخلی و خارجی دادستانی هرات گفت: در جریان 6 ماه گذشته ، صدها تن از افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در جریان جنگ‌ها، حملات تروریستی، انفجار مین های کنار جاده ای و حملات هوایی کشته وزخمی شدند.

وی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 220 تن از غیرنظامیان در حوزه غرب افغانستان کشته و بیش از 300 تن دیگر زخمی شدند.

عبدالقادر رحیمی رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر در حوزه غرب افغانستان اظهار دارد : تلفات افراد غیرنظامی نگران کننده است و باید جلو قربانی شدن این افراد در جریان درگیریها و حملات تروریستی گرفته شود.

مهدی حدید عضو شورای ولایتی هرات و مسوول کمیته امنیتی شورای ولایتی گفت: ادارات امنیتی برای جلوگیری از تلفات افراد غیرنظامی در جریان حملات تروریستی تدابیر مشخصی ندارند که این خود سبب آسیب به افراد غیرنظامی شده است.

براساس آمار کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، در جریان یکسال اخیر بیش از 10 هزار تن از افراد غیرنظامی در جریان جنگ‌ها و حملات تروریستی در کشور کشته و یا زخمی شدند.

به گفته مسوولان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، 80 درصد عامل کشتار افراد غیرنظامی در افغانستان طالبان و دیگر گروه‌های مخالق مسلح دولت است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *