حکومت وحدت ملی "افغانستان" دست‌نشانده است

23:51 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۱۸۲
وزیر سابق انرژی و آب افغانستان، دولت جدید این کشور را دست‌نشانده دانست و افزود: دولت کابل پشتیبانی مردم افغانستان را به همراه ندارد و باید انتخابات زودهنگام برگزار شود.

به گزارش سرویس بین الملل ، محمد اسماعیل خان از رهبران جهادی و وزیر سابق انرژی و آب افغانستان، حکومت وحدت ملی را دولتی تحمیل شده توسط خارجی‌ها و قوم‌گرا دانست که توانایی خارج کردن این کشور از بحران را ندارد.

وی در گفت‌وگو با «هشدار» اظهارداشت: دولت افغانستان از افرادی معامله‌گر به عنوان مشاور در انتخابات آینده استفاده می‌کند و این اقدام سبب ناتوانی و چالش حکومت وحدت ملی شده است.

وزیر سابق انرژی و آب افغانستان ابراز نگرانی کرد که به دلیل نارضایتی گسترده مردمی در صورت عدم برگزاری انتخابات زود هنگام امکان وقوع جنگ داخلی در این کشور وجود دارد.

وی درباره به حاشیه راندن رهبران جهادی افغانستان توسط دولت این کشور نیز تصریح کرد: «افغانستان عملا تحت اداره آمریکاست و توسط این کشور اشغال شده است». واشنگتن خواستار استفاده از مهره‌های خود در افغانستان است تا آمال خود را توسط آنها عملی کند.

اسماعیل خان در ادامه حکومت وحدت ملی را دولتی دست‌نشانده دانست که مجبور به «فرمان برداری» از خارجی‌ها است.

این رهبر جهادی افغانستان درباره استراتژی جدید ترامپ و طرح افزایش حضور نظامیان آمریکایی گفت: با «لاف زدن» بحران افغانستان حل نمی‌شود و اگر آمریکا 10 هزار نظامی دیگر نیز به افغانستان اعزام کند و 15 هزار نفر از مردم این کشور را نیز بکشد، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

والی سابق هرات خطاب به ترامپ گفت: رئیس جمهور آمریکا بهتر است اجازه برگزاری انتخابات زود هنگام از طریق «لویه جرگه» را دهد تا دولتی مورد تایید اکثریت مردم افغانستان روی کار آید.

وی افزود: دولت کنونی این کشور اعتبارش را میان مردم از دست داده است بنابراین دولتی روی کار آید که پشتیبانی مردم را به همراه داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *