رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توجه به مالکیت‌های فکری از لوازم توسعه اقتصادی و ابزار پیشرفت در کشور است

11:52 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۶۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را از اولویت‌های کشور ایران دانست و گفت: در این زمینه توجه به مالکیت‌های فکری از لوازم توسعه اقتصادی و ابزار پیشرفت در کشور خواهد بود.

توجه به مالکیت‌های فکری از لوازم توسعه اقتصادی و ابزار پیشرفت در کشور استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه پنجاه و هفتمین مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) با وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی که مسئولیت مالکیت معنوی این کشور را بر عهده دارد، دیدار کرد.

در این دیدار که اعضاء هیات‌های شرکت کننده دو کشور نیز حضور داشتند تویسرکانی گفت: ایران و اندونزی دو کشور بزرگ مسلمان در منطقه هستند که اشتراکات فراوانی دارند.

وی با اشاره به این موضوع که ایران مصمم به توسعه همکاری با کشور‌های مسلمان است، گفت: ایران ظرفیت‌های فراوانی داشته و به سرعت در حال توسعه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را از اولویت‌های کشور دانست و گفت: در این زمینه توجه به مالکیت‌های فکری از لوازم توسعه اقتصادی و ابزار پیشرفت در کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: ایران حدود صد سال سابقه ثبت در علائم تجاری و اختراعات دارد و به اغلب معاهدات مربوط به مالکیت‌های صنعتی ملحق شده است.

در ادامه این دیدار یاسونا لوالی وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی که مسئولیت مالکیت معنوی اندونزی در این نشست را بر عهده دارد ضمن تاکید بر اشتراکات دو کشور به لزوم توسعه همکاری‌ها اشاره نموده و از مواضع مشترک دوکشور در موضوعات دستور کار وایپو تشکر و قدردانی کرد.

وی پیشنهاد تبادل تجارب و کارشناس را بین دوکشور مطرح و توافق شد پس از بررسی‌های کارشناسی در خصوص امضاء یاداشت تفاهم همکاری‌های مشترک و دو جانبه اقدامات لازم انجام پذیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *