آمادگی یزد برای میزبانی از گردشگران خارجی در مراسم عاشورا و تاسوعا/ اختصاص جایگاه ویژه به گردشگران

9:10 - 08 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۳۲۵۶
مسئول برنامه ریزی کمیته گردشگری مذهبی یزد گفت: پیش بینی شده که امسال تعداد گردشگران حاضر در مراسم عاشورای یزد از سال گذشته بیشتر باشد.

آمادگی یزد برای میزبانی از گردشگران خارجی در مراسم عاشورا و تاسوعاسید رضا بهادری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: کمیته گردشگری مذهبی یزد به طور مردمی از 15 سال پیش فعال بوده اما از سال گذشته ماهیت کمیته را به خود گرفته است. 

وی افزود: برای حضور راحت گردشگران خارجی در مراسم های عزاداری استان یزد تمهیداتی را در نظر گرفتیم. به وسیله تورهای مستمر و رایگان امکان حضور گردشگران در این مراسم ها فراهم آمده و طی مذاکره ای که با حسینیه ها شده از آنها خواسته ایم برای حضور گردشگران خارجی جایگاه ویژه ای تدارک ببینند.

بهادری درباره برنامه های امسال این کمیته گفت: از روز چهارشنبه همزمان به روز جهانی گردشگری این برنامه ها آغاز شده است. امسال 9 برنامه برای گردشگران خارجی داریم و با حضور آنها در شازده فاضل و حسینیه مریم آباد در چهارشنبه این برنامه  ها آغاز شده است.

وی افزود: حسینیه میبد و خویدک در شب های دیگر میزبان گردشگران خارجی هستند.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی یزد درباره برنامه روز تاسوعا و عاشورا نیز گفت: روزی تاسوعا مهمترین هیات های یزد در حزیره جمع می شوند و گردشگران خارجی نیز امکان حضور در آن را دارند.

وی گفت: در روز عاشورا نیز برنامه مرکزی برای حسینیه اشکذر است اما در کنار آن اردکان و تفت را هم در نظر گرفته ایم که در صورت استقبال بتوانیم گردشگران را در سه محل پخش کنیم.

گفتنی است این کمیته با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و جامع المصطفی فعالیت می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *