قصه‌ی محسن به سر رسید/ حماسه‌ای در راه است...

7:47 - 05 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۲۷۱۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
تصاویر تشییع شهید حججی را امروز باید بیش از همه اربابان آمریکایی و صهیونیستی تکفیری‌ها ببینند؛ شیفتگان و عشاق مکتب شهادت خار چشم آنهایند؛ این قصه هر چند به سر رسیده اما ادامه دارد ...

شهید حججیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، پیکر مطهر شهید محسن حججی دوشنبه شب وارد ایران اسلامی شد و مورد استقبال خیل دوستداران مکتب ایثار و شهادت قرار گرفت. این پیکر مطهر سه‌شنبه بعدازظهر وارد حرم مطهر امام رضا (ع) شد و پس از طواف مضجع شریف امام رئوف در روضه منوره رضوی که با حضور خادمان بارگاه حضرت رضا(ع) انجام شد، توسط جمعیت کثیر مجاور حرم تشییع شد.

مراسم اصلی تشییع پیکر مطهر شهید حججی از ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه در میدان امام حسین (ع) تهران شروع و تا میدان خراسان ادامه خواهد داشت. پس از آن پیکر مطهر این شهید سرافراز سپاه اسلام برای تدفین به زادگاهش در نجف آباد اصفهان منتقل خواهد شد.

50 روز گذشت
50 روز از شهادت شهید سرافراز اسلام، شهید محسن حججی می‌گذرد؛ شهیدی که چشمان نافذ و شجاعت غبطه برانگیزش - که با اخلاصی الهی آمیخته شده بود - مردم ایران را با هر گرایش و سلیقه‌ای تحت تاثیر قرار داد و ارزش والای مدافعان حرم را بار دیگر برای همگان به اثبات رساند. شهید حججی همچون مولایش سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) بی سر است و اکنون سرش در آسمان جایگاهی برای طواف دل‌های عشاق الحسین(ع) قرار دارد. او در ماه حسین (ع) به میهن اسلامی بازگشته و پیکر مطهرش، حال و هوای محرم امسال را عاشورایی تر کرده است.

خبر تبادل
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان روز دوشنبه ششم شهریورماه  طی سخنانی که به تشریح پيروزی‌های اخير مقاومت عليه داعش در مرزهای لبنان و سوريه اختصاص داشت، خبر از توافق موسوم به «جرود» با داعش برای تبادل اسرا و پیکر شهدای مقاومت داد.

سید مقاومت در آن سخنان خود چنین گفت که «در گفت‎وگو با داعش شرط گذاشتیم که پیکر همه شهدای اتباع مختلف را به مقاومت تحویل دهند. مرحله اخیر توافق جرود بین حزب الله لبنان و داعش مربوط به تحویل پیکر شهدا و اسیر حزب الله است. تنها اسیر ما احمد المنیر معتوق است و هیچ اسیر سوری، ایرانی و عراقی نزد تروریست‎ها وجود ندارد و آنها پیکر شهدا به جزء پیکر دو لبنانی و یک ایرانی را در صحرا رها کردند. بنابراین اعلام کردیم که سه پیکر وجود دارد که باید تحویل شود؛ دو شهید لبنانی و یک شهید ایرانی که سر او را از تن جدا کردند».

پیش از سخنرانی سید حسن نصرالله شبکه الميادين گزارش داده بود که «بر اساس توافق جرود که ميان حزب الله و گروه تروريستی داعش منعقد شد پيکر شهيد محسن حججی به آغوش وطن باز‌ می‌گردد».

علت تاخیر بازگشت پیکر مطهر
اما علی رغم اینکه از زمان سخنرانی سید حسن نصرالله و انتشار خبر مبادله پیکر مطهر شهید حججی چند هفته‌ای می‌گذشت، هنوز این امر محقق نشده بود و انتظار شیفتگان مکتب ایثار و شهادت برای زیارت پیکر مطهر سردار بی‌سر سپاه اسلام طولانی شده بود. یکشنبه شب که پیکر مطهر شهید حججی به کشور بازگشت، سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه طی سخنانی درباره علت تاخیر انتقال پیکر شهید محسن حججی به کشور اظهار داشت: گروه تروریستی داعش در نهایت بی‌حرمتی به پیکر این شهید دست‌ها و سر او را از پیکر جدا کرده بود و ما در پی آن بودیم تا بتوانیم این اجزاء را به پیکر شهید اضافه کنیم

وی افزود: اما پس از آنکه منطقه شهادت شهید حججی به دست رزمندگان مقاومت اسلامی افتاد و علی‌رغم کاوش‌های صورت گرفته موفق به انجام این کار نشدیم و با توجه به نزدیکی ایام محرم و عاشورای حسینی بنا بر این شد تا پیکر این شهید در این ایام به کشور منتقل شود.

خانواده شهید حججی بیستم شهریور ماه در بیانیه‌ای درباره بازگشت پیکر آن شهید اعلام کرده بود که «شاید امروز و فردا شدن‌ها خودش زمینه‌ساز انقلابی بر دل‌ها باشد؛ مثل قصه اسارت و شهادت امید داریم بازگشتش هم اثرگذار و ارزشمند باشد». 

تایید نتایج آزمایشی
محمد تولایی مسئول مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) سیزدهم شهریور  به خبرنگار میزان گفته بود که پروفایل نمونه DNA شهید حججی که از لبنان به تهران ارسال شده بود، توسط مرکز ژنتیک نور با پروفایل پدر و مادر شهید مورد مقایسه قرار گرفت و مشخص شد که هر کدام از این DNA ها کاملا منطبق با یکدیگر هستند و پس از انطباق نمونه‌ها، نتیجه حاصله را به معراج‌الشهدا ارسال کردیم.

وی افزود: ما به عنوان متولیان مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، کیفیت کار آزمایشگاه لبنانی که از بافت‌های استخوانی شهید حججی نمونه‌گیری کرده بود را کاملا تایید می‌کنیم چراکه در گذشته و در مواردی مثل تطابق DNA شهید الله‌دادی از شهدای مدافع حرم، این آزمایشگاه کار خود را به درستی انجام داده بود.

مسئول مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) همچنین گفت: با وجود آنکه جواب نمونه ارسالی از لبنان با نمونه‌ خانواده شهید که در تهران وجود داشت کاملا منطبق بود، اما با این حال ما باز هم حاضر هستیم که در تهران و در حضور افرادی که نیاز است حضور داشته باشند، مجددا آزمایش مورد نظر را انجام دهیم.

تولایی این را هم گفت که با وجود آنکه اقوال مختلفی در خصوص جزئیات تصویری پیکر شهید حججی مطرح می‌شود، من تا امروز تصویری از پیکر این شهید را ندیده‌ام اما به دلیل اینکه آزمایش DNA آزمایشگاه لبنانی از بافت‌های استخوانی شهید گرفته شده، این احتمال وجود دارد که بافت‌های تازه و عضلانی شهید از بین رفته باشد.

یار مستضعفین
شهید حججی در سال ۱۳۷۱ در نجف آباد اصفهان متولد شد. وی در زمینه ترویج و تبلیغ کتاب و از اعضای فعّال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود و به فعالیت‌های خیریه و نیکوکارانه و کمک به محرومیت‌زدایی در مناطق فقیر کشور می‌پرداخت. شهید حججی همچنین از خادمینِ راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نیز بود.

شهید حججی از رزمندگان لشکر 8 نجف، شهر نجف‌آباد اصفهان بود؛ این رزمنده سلحشور روز دوشنبه 16 مرداد در عملیات مستشاری در منطقه التنف در مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و دو روز بعد از آن پس از شکنجه توسط متوحشان داعشی با لبان تشنه همچون سرور و سالار شهیدان سر از تنش جدا شد.

ناگفته‌های شهادت
سعدالله زارعی تحلیلگر ارشد مسائل منطقه‌ای در روز 19 شهریور با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود، به نکات مهم و ناگفته‌ای در باب نحوه شهادت شهید حججی اشاره کرد و نوشت: «ماجرا در شمال منطقه تنف سوریه روی داده است و در این منطقه‌ای که تقریبا فاقد هر عارضه طبیعی بوده است، رزمندگان واحد سیدالشهدا که جمعی عراقی به همراه تعداد کمی ایرانی که عددشان نه ۴۰ نفر که حدود ۲۰۰ نفر بوده، وظیفه داشتند طرح امنیتی امریکا در طول مرزهای شرقی سوریه همان ایجاد منطقه قرق از مرزهای اردن تا مرزهای ترکیه را بر هم بزنند.

البته مجموعه رزمندگانی که از جنوب تا شمال این «نوار قرق» درگیر بوده‌اند هزاران نفر می‌شوند که عمدتا یگان‌های ارتش سوریه هستند و این تعداد حدود ۲۰۰ نفر مربوط به منطقه شمالی تنف بوده است.

در این عملیات که بطور بی‌سابقه از سوی داعش شبانه به وقوع پیوسته در حد فاصل ۳ تا حدود ۶ صبح صورت گرفته است و در واقع جنگی سخت در گرفته که در نتیجه حدود چهل نفر نیروهای رزمنده شهید و بیش از سی نفر از نیروهای داعش کشته شده‌اند. در این ماجرا دو نفر نیروی ایرانی از جمله یکی از فرماندهان ارزشمند - سردار محمد قمی - به شهادت رسیده است و محسن حججی نیز ابتدا به اسارت در آمده و فردای آن روز در منطقه الولید عراق - واقع در بیابان های جنوب الانبار - که هنوز بخش اعظم آن در سیطره داعش است به شهادت رسیده اند. شهید حججی در این ماجرا به همان گونه‌ای که مشهور شده به شهادت رسیده است یعنی سرش از قفا بریده شده است.

اصلا در حال خودش نبود
مادر بزرگوار شهید حججی طی مصاحبه ای در مورد اعزام این شهید والامقام به جبهه های نبرد با تکفیری ها و دفاع از حرم آل الله، گفت که «سال ۹۵ به مدت ۴۵ روز رفت و بعد آمد. بعدش تا یک سال دیگر نرفت. در همین یک سالی که این جا بود حال و هوای دیگری داشت. اصلا در حال خودش نبود. اگر چیزی از او می‌پرسیدی جوابت را می‌داد، اما گویا حواسش اینجا نبود. فقط فکر رفتن بود و می‌گفت مامان دعا کن من یکبار دیگر بروم. من هم مخالفت می‌کردم. اما وقتی دیدم علاقه دارد و واقعا می‌خواهد به خاطر حضرت زینب (س) و دفاع از حرم ایشان برود حرفی نمی‌زدم. می‌گفت اگر ما نرویم ما هم می‌شویم مثل این کشور‌ها و اگر نرویم ما هم امنیت نداریم، من هم رضایت دادم و گفتم برو، سپردمت به حضرت زینب (س).»

نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح روز دوشنبه 30 مرداد در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی از استانهای یزد و همدان با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند:«مسئولان فرهنگی موظفند روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌های مختلف تقویت و از آن پشتیبانی کنند. شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد».

تربیت یافته مکتب انقلاب
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه 23 مرداد ماه در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت شهادت مظلومانه پاسدار مدافع حرم شهید محسن حججی تصریح کرد: جنایت هولناکی که تروریست های داعشی مرتکب شدند در تاریخ ثبت خواهد شد و محسن حججی نمونه جوان تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی است و شهادت او نحوه حیات جوانان انقلاب را به خوبی ترسیم کرد.

 رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه گرچه تصاویر منتشر شده از لحظات اسارت و شهادت محسن حججی روح هر انسان آزاده ای را جریحه دار می سازد، در عین حال با اشاره به آرامش قابل مشاهده در چهره این پاسدار مدافع حرم، اظهار کرد: انسان با تأمل در نحوه نگاه و حرکت این جوان 25 ساله پس از به اسارت درآمدن توسط داعش، چیزی جز عظمت روحی این جوان نمی‌بیند و بسیاری از ما صرفاً این آیه شریفه را که «مَا الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُور» قرائت و به آن توصیه می کنیم اما امثال شهید محسن حججی، آن را از عمق وجود و با تمام روح خود لمس کرده‌اند چنانکه می‌بینیم این جوان، با آرامش و طمأنینه برای شهادت و پرواز به سوی ملکوت کاملاً آماده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به عظمت روحی پدر، مادر و همسر شهید حججی نیز خاطرنشان کرد: انسان با مشاهده رفتار و گفتار این خانواده عزیز جز تواضع و فروتنی در برابر عظمت روحی آنان کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد. باید همه اعتراف کنیم که این انقلاب با روحهای آماده چنین کرده است که خود را تسلیم حضرت حق می‌دانند. همسر محترم این جوان شهید نیز فرمایش حضرت زینب (سلام الله علیها) را تکرار می‌کند که فرمود « ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا ».

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه این روحهای بزرگ به سادگی ساخته نمی‌شوند، وجود جوانانی نظیر محسن حججی را که در ابتدای زندگی مشترک خود به همه تمناهای نفسانی پشت پا می زنند و با اراده و اختیار به استقبال شهادت می‌روند برای همه ملت، مسئولان و نظام جمهوری اسلامی مایه افتخار و مباهات دانست و تصریح کرد: ما به این شهدای بزرگ و خانواده های بزرگوارشان افتخار می کنیم و امیدواریم که این شهید والامقام با ائمه اطهار (ع) محشور شود و خداوند به خانواده و بازماندگان ایشان نیز صبر و اجر عطا کند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: این شهادت‌‌ها نشانه مهمی برای حکومت های سلطه است تا بدانند که جوانان این مرز و بوم این چنین پای ارزشهای اسلام و انقلاب ایستاده اند و ما مطمئنیم که با این مقاومت جانانه، داعش به زودی نابود خواهد شد و حامیانشان نیز که آشکارا از آنها پشتیبانی می کنند شکست خواهند خورد.

اسماعیل زمان
حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور هشتم شهریور طی سخنانی در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه نمونه اسماعیل را امروز در چهره شهید حججی می‌بینیم ، گفت: شما به چهره مقتدرانه شهید حججی عزیزی که او را یک آدم ستمگر و جلاد به قربانگاه می برد، نگاه کنید ، همه نگاهش آرامش است . آن نگاه قدرتمندانه شهید حججی برای افتخار کشور ما کافی است و نشان می دهد مردم و جوانان ایران اسلامی تا چه حد در راه اهداف بلندشان ، آماده ایثارند. این یادگار ابراهیم خلیل است که نمونه اعظم ان در کربلا انجام شد.

وعده انتقام
سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه سی ام شهریور ماه در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید «مرتضی حسین پور» با اشاره به وعده‌ی انتقام شهید حججی گفت که «نابودی داعش نزدیک است و تا ۲ ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران، روسیه، سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند».

با بازگشت پیکر بی‌سر و مطهر شهید حججی به میهن اسلامی‌مان، در ماه شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع)، بار دیگر شمیم پرطروات و محوناشدنی ایثار و شهادت در آسمان ایران اسلامی پراکنده شده است و جان‌های ولایتمدار عشاق الحسین را به شوق زیارت ارباب بی‌سر، جلایی دوباره داده است. این حضور باشکوه و این استقبال وصف ناپذیر در این ماه شهادت، بزرگترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ نظامی که همه سرداران و سربازانش همچون شهید حججی درس آموخته مکتب عاشورا هستند و روز و شب مشق ایثار و شهادت می‌کنند؛ آنها تشنه دیدار حسین(ع) هستند و گوش به فرمان امام خامنه‌ای برای جهاد آماده‌اند. تصاویر تشییع شهید حججی را امروز باید بیش از همه اربابان آمریکایی و صهیونیستی تکفیری‌ها ببینند؛ شیفتگان و عشاق مکتب شهادت خار چشم آنهایند؛ این قصه هر چند به سر رسیده اما ادامه دارد ...

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *