رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توصیه‌های پیشگیرانه به هیئات مذهبی، مداحان، مدیران مدارس و والدین

11:34 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۸۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی دادگستری استان فارس گفت: هیئات مذهبی هرگونه اقدام و حرکت مشکوک به بی‌نظمی را فوراً به مأمورین امنیتی و انتظامی اطلاع دهند و حتی المقدور قبل از اجرای مراسم، برای حفظ امنیت عزاداران برنامه ریزی مشخصی داشته باشند.

هیئات مذهبی هرگونه اقدام و حرکت مشکوک به بی‌نظمی را فوراً به مأمورین امنیتی و انتظامی اطلاع دهنداحمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و شهادت آقا اباعبداله الحسین (ع) اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید، مسئولان ترافیک شهرستان‌ها نسبت به اجرای طرح‌های ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز و پر سانحه در جلو مراکز آموزشی و تسهیل عبور و مرور دانش آموزان و دانشجویان اقدام کنند تا از بروز حوادث و سوانح رانندگی احتمالی در حین عبور و مرور محصلین عزیز جلوگیری شود.


دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با بیان اینکه حتما والدین دانش آموزان به منظور انتقال فرزندان خود به محل تحصیل از سرویس‌های مورد تایید آموزش‌وپرورش و رانندگان واجد صلاحیت استفاده کنند، افزود: مدیران مدارس با جلب نظر کارشناسان آتش‌نشانی در صورت وجود نواقص و معایب ایمنی در سیستم‌ها و مراکز آموزشی سریعا نسبت به رفع آن و پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار اقدام کنند.


وی در ادامه به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: مداحان و واعظان محترم از بیان موضوعاتی که سبب وهن مذهب تشیع بوده و فاقد هرگونه سند و مدرک مورد یقین است در مجالس سخنرانی و عزاداری امام حسین (ع) اکیدا خودداری کنند.

رحمانیان تأکید کرد: مسئولان هیئات‌ مذهبی در نظارت‌های خود توجه ویژه‌ای بر طبخ و توزیع غذا‌های نذری داشته باشند تا عزاداران دچار مسمویت‌های احتمالی نشوند.

این مقام قضایی تصریح کرد: این مسئولان جهت تأمین امنیت هیئت‌ها از افراد معتمد، مطمئن و بسیجیان استفاده کنند و هرگونه اقدام و حرکت مشکوک به بی‌نظمی و ... را فوراً به مأمورین امنیتی و انتظامی اطلاع دهند و طرح ویژه‌ای برای امنیت هر هیئت مذهبی داشته باشند.

رحمانیان در پایان با بیان اینکه مسئولین هیئتها، اجرا و طرح فریضه امربه معروف و نهی از منکر و تبلیغ آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تصریح کرد: برای انجام مراسم عزاداری از مسدود کردن معابر اصلی که موجب مزاحمت مردم می‌شود پرهیز و از بکار بردن آلات و ادوات موسیقی که برخلاف شئونات ماه محرم است، خودداری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *