رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تیم قایقرانی "بانوان افغانستان" در مسابقات تهران چهارم شد

13:15 - 02 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۷۴۳
اولین تیم قایقرانی بانوان افغانستان توانست در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی تهران از میان 30 تیم شرکت کننده مقام چهارم را از آن خود کند.

به گزارش سرویس بین الملل تیم قایقرانی «دارگون بوت» بانوان افغانستان که به عنوان سفیران صلح افغانستان در چهارمین دوره مسابقات بین المللی تهران شرکت کرده بود، موفق شد از میان 30 تیم شرکت کننده به مقام چهارم دست پیدا کند.

علی دامچی، سرمربی ایرانی این تیم در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: تیم بانوان افغانستان پدیده این دور از مسابقات بین المللی تهران شناخته شد و نتایج به دست آمده توسط این تیم که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می‌کردند حیرت همگان را برانگیخت.

وی در مورد نتایج این مسابقات افزود: تیم افغانستان در دو گروه «حرفه‌ای شرکت‌ها» و «آزاد حرفه‌ای‌ها» شرکت کرد که در گروه نخست 30 تیم از بهترین تیم‌های حرفه‌ای که تا کنون مسابقات مختلفی را تجربه کرده بودند در این مسابقات حضور داشتند.

سرمربی تیم افغانستان خاطرنشان کرد: تیم بانوان افغانستان که در کنار تیم‌هایی از ایران، ارمنستان و عراق در این مسابقات شرکت کرده بود، در گروه «حرفه‌ای شرکت‌ها» از میان ۳۰ تیم مقام چهارم را به دست آورد.

وی تصریح کرد: در بخش آزاد هم تیم افغانستان در ۵۰۰ متر هفتم و در ۲۰۰ متر مقام هشتم را از آن خود کرد.

دامچی در مورد این که تیم افغانستان به عنوان پدیده این مسابقات لقب گرفت گفت: همه تیم‌ها فقط در 1 گروه شرکت کردند و تنها تیم افغانستان بود که در هر 2 گروه «حرفه‌ای شرکت ها» و «رده آزاد حرفه ای ها» مسابقه داد و همه تیم ها 4 دور مسابقه دادند ولی تیم افغانستان در کمتر از 7 ساعت 11 دور مسابقه داد و برای همین هم پدیده این دوره از مسابقات لقب گرفت.

دامچی تاکید کرد: کسب این نتایج برای تیم نوپای افغانستان که بیش از 3 ماه از تشکیل آن نمی‌گذرد و نخستین تیم آبی این کشور نیز محسوب می‌شود فوق العاده خوب بود.

وی در ادامه گفت: من قبل از بازی‌ها نیز اشاره داشتم که این تیم می‌تواند در سطح جهانی بدرخشد و با توجه با سخت کوشی، استعداد و توانایی دختران افغانستانی امیدواریم که ما نیز بتوانیم در آینده نزدیک در مسابقات جهانی مقام بیاورم.

این مربی ایرانی تیم قایقرانی بانوان افغانستان افزود: مهم ترین مشکل ما عدم امکانات است و اگر کمک‌های اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نبود، ما نمی‌توانستیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم.

دامچی در ادامه به حمایت مسئولان ورزشی ایران از تیم افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: آقای شاکری مدیر عامل منطقه نمونه گردشگری چالیده و رئیس هیات قایقرانی طرقبه و شاندیز و آقای سعیدی ریاست اداره ورزش و جوانان طرقبه و شاندیز واقعا از تیم حمایت کرده اند و فضا و امکانات را در اختیار تیم بانوان افغانستان قرار داده اند.

«طیبه رسولی»، عضو تیم قایقرانی افغانستان در مورد حضور خود در این مسابقات به خبرنگار فارس گفت: این اولین تیم قایقرانی دراگون بوت دختران افغانستانی است و ما تا کنون تجربه حضور در هیچ مسابقه ای را نداشتیم.

وی افزود: سرمربی، مربی و کاپیتان تیم واقعا برای ما زحمات زیادی را کشیدند و تیم را آماده این مسابقات کردند که باید از طرف همه اعضای تیم و همه مردم افغانستان که نام کشور ما را در این مسابقات پر آوازه کردند تشکر کنم.

این عضو تیم قایقرانی افغانستان خاطرنشان کرد: ما مفتخریم که بهترین مربی بین المللی را که دارنده درجه بین المللی مسابقات آب‌های آرام است و قبلا نیز رئیس هیات قایقرانی طرقبه و شاندیز بوده اند را در کنار خود داشته ایم که بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای در خدمت تیم بودند.

وی تصریح کرد: بعد از پایان مسابقات و زمانی که تیم افغانستان موفق به کسب مقام چهارم شد، دیگر تیم ها فکر می‌کردند که ما تجربه‌های زیادی از حضور در مسابقات بین المللی داشته ایم و زمانی که متوجه شدند از تشکیل تیم ما بیش از 3 ماه نمی‌گذرد همه حیرت می کردند و برای همین هم پدیده نوظهور این مسابقات لقب گرفتیم.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *