با این ماشین در فضای مجازی رانندگی کنید!/جدید ترین لپ تاپ لنوو زیر ذره بین/ویژگی های گوشی هواوی مایمانگ ۶/آموزش بلاک کردن دریافت پیام در آیفون برای یک شماره خاص/آموزش کنترل مصرف پهنای باند ویندوز 10

17:56 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۶۶۶
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
خودروی حبابی آینده بین زمین و هوا شناور است، هواوی مایمانگ ۶ معرفی شد؛ اسمارت فونی با ۴ دوربین! و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،خودروی حبابی آینده بین زمین و هوا شناور است، هواوی مایمانگ ۶ معرفی شد؛ اسمارت فونی با ۴ دوربین! و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

 

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

خودروی حبابی آینده بین زمین و هوا شناور است

مهر: رنو با دانشجویان دانشگاه هنر لندن همکاری کرده تا خودرویی برای آینده طراحی کنند.

این دانشجویان با موضوع ایده اولیه از خودروهای اوایل دهه ۲۰۲۰ طرح های خود را ارائه کردند که دارای موتور الکتریکی، ویژگی های خودران و فناوری متصل بهم هستند.

طرح برنده این مسابقه که Float نامیده می شود از فناوری «شناورشدن مغناطیسی» به جای چرخ های خودرو استفاده کرده است. به این ترتیب وسیله نقلیه مانند یک حباب بالای سطح زمین حرکت می کند.

این خودرو شیشه های شفاف و صندلی های نقره ای رنگ دارد. به گفته یوچن کای طراح ۲۳ ساله این ایده اولیه، خودروی مذکور در حقیقت یک فضای اجتماعی است که به مسافران اجازه می دهد با دیگر کاربران خودروهای دیگر درجاده و عابران پیاده ارتباط برقرار کنند.

این وسیله نقلیه قابلیت افزایش دارد. این حباب که هرکدام ظرفیت یک تا دو نفر را دارند، بهم متصل می شوند. به عبارت کاربران حباب های دیگر می توانند وسیله نقلیه را خود با کمک یک کمربند مغناطیسی به دیگری بچسبانند. به این ترتیب وسیله های نقلیه باهم حرکت می کنند.

این طرح اولیه دارای یک اپلیکیشن موبایل نیز هست که کاربران می توانند خودرو را اجاره کنند.

 

 

رونمایی از لپ تاپ جدید لنوو

مهر:شرکت لنووو پس از گذشت ۲۵ سال از عرضه لپ تاپ های لنوو مدل جدیدی از سری تینک پد را به همین مناسبت عرضه کرده است.

اولین لپ تاپ تینک پد ۲۵ سال قبل در اکتبر ۱۹۹۲ توسط آی بی ام عرضه شد و لنوو بعد از خرید واحد تولید این لپ تاپ ها از آی بی ام به تولید آن ها ادامه داده است.

لپ تاپ های یادشده در یک دهه اخیر بسیار محبوب بوده اند و لپ تاپ ThinkPad ۲۵ که در سالگرد ۲۵ سالگی تولید این لپ تاپ ها به بازار آمده مبتنی بر ویژگی های سخت افزاری لپ تاپ ThinkPad ۴۷۰ است.

لپ تاپ یادشده دارای نمایشگر ۱۴ اینچی و پردازنده Core i۷ شرکت اینتل، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی است. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ هم از نوع NVIDIA GTE ۹۴۰MX است.

یک پورت USB-C، سه پورت استاندارد یواس بی، امکان افزودن کارت حافظه و حتی پورت Ethernet از جمله امکانات این لپ تاپ است. همچنین اسکنر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره کاربر از طریق اشعه مادون قرمز وبکم برای ThinkPad ۲۵ پیش بینی شده است. قرار است این لپ تاپ جدید در مهر ماه روانه بازار شود و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

 

 

هواوی مایمانگ ۶ معرفی شد؛ اسمارت فونی با ۴ دوربین!

گویا ای تی:بالاخره هواوی، مایمانگ ۶ را معرفی کرد. در ادامه به معرفی مشخصات این میان رده خواهیم پرداخت.

مشخصات مایمانگ ۶

این میان رده، که از ۴ دوربین برخوردار است، دارای پردازنده ی هشت هسته ای کایرین ۶۵۹ و صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی (۲۱۶۰*۱۰۸۰) است.

مایمانگ ۶ از رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره می برد. اما نکته ی جالب در مورد این گوشی، استفاده از دوربین دوگانه برای جلو است. یکی از این دوربین ها ۱۳ مگاپیکسل و دیگری ۲ مگاپیکسل است. در پشت نیز از دوربین دوگانه استفاده شده است. (۱۶ و ۲ مگاپیکسلی)

سایر مشخصات هواوی مایمانگ ۶ به قرار زیرند:
• ابعاد: ۱۵۶٫۲* ۷۵٫۲ * ۷٫۵ میلیمتر
• وزن: ۱۶۴ گرم
• سیستم عامل و رابط کاربری: اندروید نوقا، EMUI 5.1
• باتری: ۳۳۴۰ میلی آمپر
• رنگ ها: مشکی، طلایی و آبی
هواوی مایمانگ ۶ احتمالاً در خارج از چین با نام هواوی میت ۱۰ لایت شناخته خواهد شد.

 

آموزش بلاک کردن دریافت پیام در آیفون برای یک شماره خاص

به هر دلیلی ممکن است بخواهید روزی دریافت پیام از طرف یک مخاطب خواه این مخاطب شخصیت واقعی باشد یا یک سرویس تبلیغاتی و بازاریابی باشد، را مسدود کنید. خوشبختانه اگر از کاربران آیفون هستید این کار به سادگی برایتان امکان پذیر است. امروز گویا آی تی به معرفی روش هایی می پردازد که بتوانید مسیج های کاربری را به سادگی مسدود نمایید. با ما همراه باشید.

روش اول:

وقتی که فردی برای شما مزاحمت ایجاد می کند با خونسردی تمام به بخش مسیج ها بروید و روی آیکون “i” که در سمت راست و بالا قرار دارد کلیک کنید تا سایر جزییات را مشاهده کنید:

 

با انجام این کار یک منو ظاهر می شود که به صورت زیر است:

 

در این قسمت اطلاعات فرد مورد نظر وجود دارد. کافی است روی اسم فرد مورد نظر کلیک کنید:

 

 

وقتی روی نام کلیک کردید، کمی اسکرول کنید و به پایین بیایید تا به عبارت Block this calle برخورد کنید. روی این گزینه کلیک کنید و پیغام بعدی را هم که تحت عنوان Block Contac لمس کنید تا عملیات بلوک کردن به خوبی به اتمام برسد:

 

با این کار دیگر این فرد هر چه برای شما پیام ارسال کند، آیفون اجازه رسیدن و نمایش ان را نمی دهد.

روش دوم:

در روش اول مستقیما از طریق بخش مسیج ها این کار را انجام دادیم اما در روش دوم به صورت دستی مخاطب را بلوک می کنیم. بدین صورت:

ابتدا وارد بخش تنظیمات آیفون شده و از آن جا به منوی Messages بروید:

 

 

 

در این بخش آپشن های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را به دلخواه تنظیم کنید اما گزینه SMS/MMS را پیدا کنید و در زیر مجموعه آن، گزینه Blocked را مشاهده کنید:

 

اگر شما شماره ای را بلاک کنید در این بخش آن را خواهید دید اما برای ایجاد یک بلاک دیگر روی Add New کلیک کنید:

با زدن این گزینه نام مخاطبین ظاهر می شوند شما می توانید نام مخاطب خود را پیدا کرده و به برنامه معرفی کنید.

 

با این کار فرد مورد نظر برای ارسال مسیج کاملا بلاک می شود.

روش خارج کردن کاربر از حالت بلاک

برای این که فردی را پس از بلاک کردن بخواهید از حالت بلاک خارج کنید، کافی است به بخش تنظیمات رفته و از آن جا روی گزینه MESSAGES کلیک کنید. در این بخش مطابق آن چه در اسکرین شات های زیر آمده است:

 

در این جا باید وارد منویی به نام Blocked بشوید. و بعد گزینه EDIT را انتخاب کنید:

 

با این کار در کنار هر مخاطب یک آیکون قرمز رنگ قرار می گیرد. کافی است روی آن را لمس کنید تا شماره به حالت عادی تبدیل شده و بعد Unblock را انتخاب کنید تا شماره از لیست بلاک شدگان خارج بشود.

 

بدین صورت می توانید افراد را از لیست بلاک شدگان خارج کنید. اما دو نکته در این باره لازم است بگوییم.

زمانی که شما به اشتباه پیامک مخاطب خود را حذف می کنید عملا نمی توانید از روش اول برای بلاک کردن استفاده کنید. اگر شماره فرد مورد نظر را دارید، می توانید از روش دوم استفاده کرده و امکان ارسال مسیج را توسط او، بلاک کنید. اگر شماره وی را ندارید لازم است که کمی صبر کنید تا با ارسال پیام بعدی بتوانید عملیات بلاک سازی را انجام دهید.

نکته دوم در مورد نظم دهی به لیست مزاحمان است. زمانی که شمار مزاحمت ها برای شما افزایش پیدا می کند، می توانید یک مخاطب به نام ” مزاحم ” بسازید و تمام مخاطبین مزاحم را در همین بخش، معرفی کرده و شماره های آنان را به این مخاطب بیفزایید تا از بی نظمی در مخاطبین جلوگیری کنید.

نظر شما در رابطه با این ترفند ها چیست؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را در بخش نظرات گویا آی تی بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر و گوگل پلاس نشر دهید.

آموزش کنترل مصرف پهنای باند ویندوز 10

اگر شما نیز به مانند بسیاری دیگر از مصرف اینترنت توسط ویندوز ۱۰ به ستوه آمده اید، موارد زیر را انجام دهید. انجام این موارد به شما کمک خواهد کرد که به واسطه ی کنترل مصرف پهنای باند ویندوز ۱۰، در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید.

محدود کردن مصرف پهنای باند آپدیت ویندوز

با توجه به فوایدی که آپدیت سیستم به همراه دارد، نمی توان غیر فعال کردن آن را توصیه کرد. برای مثال، با استفاده از آپدیت کردن ویندوز، می توان امنیت آن را افزایش داد و گاه با آپدیت ویندوز، می توان از امکانات جدیدی استفاده کرد. اما با وجود این، در ویندوز ۱۰ راهی برای کنترل کنترل پهنای باند ویندوز وجود ندارد. (این مشکل ممکن است در آپدیت های بعدی مرتفع شود.)

با این حال، ردموند به حل این مشکل پرداخته و موفق نیز شده است. آن ها در نسخه ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ اینسایدر این امکان را برای کاربر فراهم کرده اند که با رجوع به تنظیمات و کلیک بر روی گزینه ی Update & Security و پس از آن کلیک بر روی Windows Update و سپس در قسمت تنظیمات پیشرفته با کلیک بر روی گزینه ی Delivery Optimization و پس از آن کلیک بر روی Advanced Setting بتوانند با مشاهده ی چنین تصویری، پهنای باند آپدیت ویندوز ۱۰ را کنترل کنند.

غیر فعال کردن قابلیت P2P

قابلیت P2P یکی از قابلیت های ویندوز ۱۰ است که آنچنان مورد شناخت واقع نشده است. البته در همان زمان که ویندوز ۱۰ مورد توجه واقع شد، یعنی اواسط سال ۲۰۱۵، کم نبودند کسانی که این قابلیت را مورد انتقاد قرار دادند اما این قابلیت خیلی زودتر از آن که انتظارش می رفت فراموش گردید.

توضیح این که با فعال بودن گزینه ی P2P، کاربران قادر هستند که آپدیت های ویندوز را هم از سرورهای مایکروسافت دریافت کنند و هم از سیستم کاربرانِ دیگر. این امر می تواند در هنگام عرضه ی آخرین آپدیت ها، موجب افزایش سرعت دانلود اپدیت شود زیرا کاربران با دریافت آپدیت از دیگر منابع، باعث عدمِ کاهش سرعت سرورهای مایکروسافت بر اثر فشارِ زیاد می شوند.

اما نباید تنها از این بُعد به ماجرا نگاه کرد. بعدِ منفیِ ماجرا این است که با دریافت اطلاعات از سیستم های دیگر، مصرف پهنای باند ویندوز ۱۰ بسیار افزایش پیدا می کند.

بنابراین برای کنترل مصرف پهنای باند ویندوز ۱۰، بایستی این قابلیت را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن قابلیت P2P از طریق مسیر زیر، اقدام کنید:

Setting> Update & Security> Windows Update> Update Setting> Advamced Options> Choose how updates are delivered

استفاده از Meterd Connection

در میان روش هایی که برای کنترل پهنای باند ویندوز ۱۰ وجود دارد، به جرأت می توان گفت که استفاده از Meterd Connection یکی از بهترین روش ها است. این حالت باعث جلوگیری از دانلود اتوماتیک فایل های سنگینِ آپدیت و همچنین نمایش کاشی های زنده خواهد شد و به این ترتیب باعث کنترل مصرف پهنای باند ویندوز ۱۰ خواهد شد. برای استفاده از آن بایستی در قسمت تنظیمات به بخش Network and Internet مراجعه کرده و در قسمت Wifi با کلیک بر روی نام کانکشن خود، گزینه ی Set as meterd connection را فعال کنید.

البته برخی می گویند که این قابلیت برای برخی آپدیت ها و همچنین برخی نرم افزارها اعمال نمی شود، نرم افزارهایی مانند گوگل درایو، دراپ باکس، وان درایو، استیم و EA Origin.

در این صورت بهتر است این گونه نرم افزار ها بسته شوند، یعنی به طور کامل از آن ها خارج شوید.


حذف نرم افزارهای پر مصرف

متاسفانه بعضی از نرم افزارها حجم زیادی از اینترنت را مصرف می کنند. برای اینکه بدانید کدام نرم افزارها خوره ی اینترنت شما هستند، در قسمت تنظیمات به بخش Network & internet بروید و در آنجا با کلیک بر روی Data Usageو سپس گزینه ی View usage details می توانید نرم افزارهای پرمصرف ۳۰ روز گذشته را مشاهده کنید. در این بخش، معمولاً مرورگر اصلی شما در صدر قرار دارد.


جلوگیری از موارد اضافی

برای اعمال برخی از تنظیمات و کنترل بیشتر بر روی مصرف پهنای باند ویندوز ۱۰، بایستی در قسمت تنظیمات و پس از آن Privacy، به صفحه ی Feedback and diagnostics مراجعه کنید و در آن جا دو تنظیم زیر را چک نمایید:

Diagnostics and usage data روی Basic باشد.
Let Microsoft provide more tailored expriences with relevant tips غیرفعال باشد.


غیرفعال کردن کاشی های زنده

غیرفعال کردن کاشی های زنده، آنچنان تأثیری بر روی کاهش مصرف پهنای باند ندارد، اما بی تأثیر هم نیست. جهت غیر فعال کردن، بایستی بر روی کاشی راست کلیک کنید و پس از آن در قسمت More، به غیرفعال کردن آن بپردازید.


ذخیره کردن اطلاعات حین وبگردی

در هنگام وبگردی می توان با استفاده از برخی افزونه ها، به فشرده سازی اطلاعات پرداخت و از این طریق، مصرف پهنای باند ویندوز را کاهش داد. مثلاً با استفاده از افزونه ی Data Saver، که اختصاصیِ بروزر کروم است، می توان به فشرده سازی اطلاعات پرداخت. این افزونه به واسطه ی سرورهای گوگل، موجب فشرده شدن صفحات بازدیدیِ کاربران می شود.

برای مثالی دیگر، می توان به Turbo Mode برای اپرا و Data Server proxy برای فایرفاکس اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *