خاطرات شهید آزاده خلبان حسین لشکری به چاپ سوم رسید/۱۸ سال دوری در دوران اسارت

15:15 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۶۱۵
کتاب "روزهای بی‌آینه" خاطرات همسر آزاده خلبان حسین لشکری که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، کتاب "روزهای بی‌آینه" خاطرات همسر آزاده خلبان حسین لشکری که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده به چاپ سوم رسید.

این کتاب شامل خاطرات منیژه لشکری، همسر سرلشکر خلبان، شهید آزاده حسین لشکری، از زندگی‌اش و چگونگی تحمل هجده سال دوری از همسرش در دورۀ اسارت است.

خاطرات شهید آزاده خلبان حسین لشکری به چاپ سوم رسید/۱۸ سال دوری در دوران اسارت

این کتاب به روایت ناگفته‌هایی از جنگ تحمیلی می پردازد و چگونگی انتخاب های یک زن در نبود همسرش و به دوش کشیدن بار زندگی توسط دختری هجده ساله به همراه فرزند چهار ماهه اش را شرح می دهد که روایت آن به صورت اول شخص و در قالب مستند داستانی است که به دلیل واقعی بودن آن سنگینی بار مستند در این کتاب بیشتر به چشم می خورد.

این کتاب، روزهای بی آینه، زندگی واقعی زنی را واکاوی می کند که با عشق و اشتیاق در هفده سالگی پای سفره عقد می نشیند، در هجده سالگی طعم مادر شدن را می چشد و همان سالْ آغاز انتظار و چشم به راهی هجده ساله اوست: همسر خلبانش مفقودالاثر می شود.

این زن چهارده سال را در بی خبری و انتظار مطلق سپری می کند. پس از اعلام اسارت همسر، سه سال دیگر طول می کشد تا دیدار میسّر شود. شکاف عمیق هجده ساله، انتظار و دور افتادن از هم، و تفاوت های شخصیتی به وجود آمده در گذر سال ها، هر دو را وا می دارد تا برای شناخت یکدیگر دوباره تلاش کنند: حسین لشگری در آستانه چهل و شش سالگی است و منیژه سی و شش ساله.

احساس غریبگی و درد و رنج بر عشق و اشتیاق جوانی غالب است. زن و مردی که هجده سال یکدیگر را ندیده اند و شاهد تغییرات فیزیکی و شخصیتی یکدیگر نبوده اند حالا باید همه این هجده سال را بشناسند، بر آن عاشق شوند، و زیر یک سقف کنار یکدیگر زندگی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *