آیین باشکوه بزرگداشت "هفته دفاع مقدس" در پاکستان برگزار شد

10:11 - 01 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۱۴۱۱
همزمان با سی و هفتمین سالروز هفته دفاع مقدس، آیین گرامیداشت این هفته با حضور برخی فرماندهان عالی رتبه ارتش پاکستان، وابستگان نظامی و جمعی از دیپلمات های خارجی مقیم پایتخت پاکستان، شامگاه جمعه در اسلام‌ آباد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل دیروز همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان آیین ویژه ای به منظور گرامیدشت رشادت های مردم کشورمان و رزمندگان سال های دفاع مقدس در دفاع کشور میهن در برابر تجاوزهای دشمن در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار کرد.

این آیین با شرکت جمعی از فرماندهان ارتش پاکستان، سفرا، وابستگان نظامی و دیپلمات‌های خارجی مقیم اسلام آباد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و مسئولان و کارکنان همه نهادهای ایرانی مقیم اسلام آباد برگزار شد.
ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش پاکستان مهمان ویژه این مراسم بود.

نمایندگان رسانه های مختلف پاکستان، کارشناسان و تحلیل گران برجسته پاکستانی در این مراسم باشکوه، قابل توجه بود .

مهدی هنردوست سفیر کشورمان در اسلام آباد و سردار محسن ریاضت وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در این آیین، به گرمی از میهمانان استقبال کردند.

در این آیین پس از نواخته‌شدن سرودهای ملی دو کشور ایران و پاکستان، قطعه کیک مزین به پرچم دو کشور ایران و پاکستان به نشانه دوستی دو کشور برادر و همسایه، برش داده شد.

مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز در این آیین در گفت و گو با رسانه ها، از ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست، برادر و همسایه یاد کرد.

هنردوست با تشریح مشترکات دو کشور و دو ملت تصریح کرد:ایران و پاکستان از لحاظ تاریخی و فرهنگی، یک ملت بوده و دارای مشترکات فراوان هستند.

وی بر لزوم توسعه همکاری دوجانبه در زمینه های تجاری، انرژی و گسترش صلح منطقه ای تاکید کرد و گفت: این همکاری، برای دو کشور منافع مشترک به همراه دارد.

هنردوست اضافه کرد:جمهوری اسلامی ایران منابع گازی فراوان دارد و پاکستان همچنان به عنوان یکی از مقاصد عمده ایران برای فروش گاز این کشور مطرح است.

هنردوست همچنین در خصوص طرح بزرگ  کریدور اقتصادی چین - پاکستان (CPEC) گفت: ابتکار چین در این موضوع نه تنها باید به عنوان تجارت و کسب و کار، بلکه به عنوان عامل  تغییر دهنده سرنوشت و آینده' کل منطقه دیده شود.
وی تصریح کرد:ایران با داشتن یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان، به عنوان یکی از ضرورت های تحقق طرح بزرگ کریدور اقتصادی چین - پاکستان مطرح است.

همزمان با این مراسم، گوشه هایی از پیشرفت‌های نظامی کشورمان و رشادت‌های رزمندگان در سال های دفاع مقدس در قالب یک کلیپ تصویری برای میهمانان نمایش داده شد که مورد استقبال قرار گرفت.

سی و یکم شهریور 1359 رژیم بعثی وقت عراق با حمایت ایادی استکبار، با طرح قبلی و با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *