مبارزه با قاچاق مواد مخدر محور رایزنی مقامات "افغانستان و تاجیکستان"

6:34 - 30 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۸۳۰
معاون وزیر کشور افغانستان در رأس یک هیأت از مقامات ارشد این وزارتخانه در سفر به «دوشنبه» با مقامات تاجیک دیدار و بر افزایش همکاری 2 کشور تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل بختیار عبدالخلیل معاون وزیر کشور افغانستان در راس یک هیات از مقامات ارشد این وزارتخانه در سفر به «دوشنبه» از آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان دیدن کردند.

در این دیدار همچنین نمایندگان اداره مبارزه با مواد مخدر و حفظ قانونگذاری وزارت امور خارجه آمریکا، اداره مبارزه با مواد مخدر و مرکز اطلاعات و هماهنگی منطقه ای آسیای مرکزی نیز حضور داشتند.

شیرخان سلیم زاده رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان در این دیدار در مورد وضعیت مواد مخدر، روند و پیش بینی توسعه آن، راه های اصلی قاچاق مواد مخدر، روند قاچاق مواد، ساختار آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان و همکاری با وزارت کشور افغانستان گزارشاتی را ارائه داد.

سلیم زاده در ادامه گفت: مقامات تاجیکستان در سال 2013 برنامه استراتژی ملی مبازره با قاچاق مواد مخدر در این کشور را برای سال های 2013 تا 2020 را تهیه و تصویب کرده اند.

وی تاکید کرد: «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان طی سال های اخیر بیش از 10 برنامه جهانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر را از تریبون های سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی اعلام کرده است.

سلیم زاده با بیان اینکه آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان در چارچوب توافقنامه های دو جانبه و چند جانبه با نیروهای امنیتی افغانستان همکاری خوبی را انجام داده افزود: ما در همکاری با همتایان افغان خود طی دو سال گذشته 27 عملیات مشترک انجام دادیم که در آن مقادیر زیادی مواد مخدر از قاچاق غیر قانونی را شناسایی کردیم.

وی گفت: از سال 2008 در تاجیکستان به طور منظم آموزش پلیس مواد مخدر افغانستان انجام داده می شود.

معاون وزیر کشور افغانستان نیز به نوبه خود گفت: طی سال های اخیر همکاری خوبی بین نهادهای مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان و افغانستان در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر راه اندازی شده است.

هیئت نمایندگان افغانستان و آمریکا پس از حضور در مراسم آتش سوزی مواد مخدر در کوره های مخصوص آژانس مبارزه با مواد مخدر تاجیکستان شرکت کردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *