فنلاند آماده احیای "جنگل‌های افغانستان" است

19:15 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۶۴۵
رئیس جمهور افغانستان با رئیس جمهور فنلاند در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درخصوص تقویت همکاری‌های اقتصادی، تأمین صلح، توسعه تجارت و حمل و نقل بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش سرویس بین الملل محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با «ساولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درخصوص تقویت همکاری های اقتصادی، تأمین صلح، توسعه تجارت و حمل و نقل بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار خاطرنشان کرد: افغانستان نظر به موقعیت استراتژیک خود در حال تبدل شدن به چهارراه آسیا و منطقه است و از همین جهت فرصت‌های مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقل و تجارتی دارد.

وی از همکاری‌های فنلاند طی سال‌های گذشته با افغانستان و تداوم همکاری‌ها تشکر کرد و افزود: فنلاند در زمینه‌های مختلف به ویژه احیای جنگل‌ها از تجارب کافی برخوردار است در اثر جنگ‌های چندین دهه، جنگل‌های افغانستان آسیب دیده است که با استفاده از تجارب فنلاند این جنگل‌ها احیای می‌شود.

رئیس جمهور فنلاند گفت: دولت فنلاند در ۱۵ سال گذشته با دولت و مردم افغانستان در بخش‌های مختلف کمک داشته و از ادامه همکاری‌های کشورش به رئیس جمهور افغانستان اطمینان داد.

وی افزود: کشورش آماده هرنوع همکاری فنی جهت احیای جنگل‌های افغانستان است و تیم‌های متخصص فنلاند و افغانستان به طور مشترک در احیای جنگل‌ها برای همکاری‌ تشکیل می‌شود.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *