"ایران و پاکستان" با همکاری مستحکم تر بر چالش ها غلبه می کنند

10:09 - 31 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۵۶۴
سپهبد بازنشسته ارتش پاکستان و از تحلیلگران سیاسی این کشور بر این مهم تاکید دارد که ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم منطقه، دو همسایه و کشور دوست، می توانند با همکاری بیشتر، مشکلات و مسائل دو جانبه را حل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل ژنرال طلعت مسعود با بیان اینکه پاکستان در حال حاضر بسیار علاقه مند به گسترش روابط همه جانبه با ایران است، گفت:باید از این فرصت به نحو احسن بهره برداری کرد.

وی اضافه کرد:دیدار بین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسیار مهم و تاثیرگذار است، زیرا رهبران دو کشور احتمالا در خصوص موضوعات دو جانبه به ویژه روابط فیمابین و تحولات منطقه بحث و تبادل نظر می کنند.

این تحلیلگر ارشد پاکستانی اضافه کرد:پاکستان، خواهان روابط و ارتباط مستحکم تر با ایران است و اگرچه برخی مشکلات در بهبود این روابط وجود دارد، با همکاری و درک متقابل می توان این مسائل را حل کرد.

ژنرال طلعت مسعود در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برخی مشکلات مرزی دو کشور نیز اضافه کرد:برخی مواقع، جنگ طلبان به مرز دو کشور حمله کرده و تلاش می کنند تا به دو کشور آسیب برسانند که پاکستان علاقه مند است تا دیگر از این اتفاقات رخ ندهد.

وی در خصوص دیگر موضوعاتی که می تواند در دیدار دوجانبه رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت:امنیت شیعیان در پاکستان از دیگر موضوعات مهم است که می تواند مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد، زیرا اخیرا حوادثی به وقوع پیوسته که امنیت شیعیان در این کشور را مورد هدف قرار داده است.

این تحلیلگر ارشد پاکستان در بخش دیگری از گفت و گو اظهار داشت:به نظر می رسد که مهم تر از همه مسائل، دو کشور رابطه برادرانه و دوستانه دارند و روابط نزدیک پاکستان با عربستان سعودی و دیگر کشورهای خاورمیانه نباید بر روابط این کشور با ایران تاثیر بگذارد.

سپهبد بازنشسته ارتش پاکستان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص موضوعات قابل بحث در دیدار روحانی و شاهد خاقان عباسی ادامه داد:پاکستان همسایه مهم ایران بوده و خواهان توسعه روابط نزدیک با این کشور در زمینه های سیاسی، سیاسی و اقتصادی است و پاکستان خواهان بهره مندی ایران از CPEC - کریدور اقتصادی چین و پاکستان است.

این تحلیلگر ارشد پاکستانی همچنین در خصوص راهبرد جدید ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در منطقه به ویژه مسلمانان گفت:با راهبردی که ترامپ مقابل مسلمانان در پیش گرفته است، کشورهای مسلمان به ویژه ایران و پاکستان را به همدیگر نزدیک تر کرده است.

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد:از مهم ترین موضوعاتی که می تواند در دیدار دوجانبه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شاهدخاقان عباسی نخست وزیر پاکستان مورد بررسی قرار گیرد، مدیریت مرزها و سخت تر کردن اوضاع مرز برای کاهش اقدامات تروریستی است، همچنین افزایش همکاری دو کشور در توسعه تجارت و اقتصاد، توسعه همکاری دیپلماتیک و تعامل بیشتر در راستای توسعه فرصت های تجاری و اقتصادی نیز می تواند مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *