"مقام روسی": اجازه ماجراجویی به آمریکا در شبه جزیره کره را نمی دهیم

23:16 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۱۸۰
رییس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) در پی تکرار تهدیدهای نظامی آمریکا علیه کره شمالی، گفت که مسکو اجازه انجام چنین آزمایش ها و ماجراجویی هایی را به واشنگتن در مجاورت مرزهای (آسیایی) روسیه نمی دهد.

به گزارش سرویس بین الملل نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل (یکشنبه) در تازه ترین تهدید علیه کره شمالی اعلام کرد که اگر پیونگ یانگ به تهدیدها علیه واشنگتن و متحدانش ادامه دهد، در صورت نیاز کره شمالی نابود خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز دوشنبه به نقل از کنستانتین کاساچیف رییس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه نوشت: سران کره شمالی تمامی اقدامات ممکن را برای دفاع در برابر مداخله خارجی انجام می دهند.

مقام روس افزود: به همین دلیل تا زمانی که آمریکا، غرب و همسایگان کره شمالی شامل کره جنوبی، ژاپن و دیگر کشورهای منطقه امکان مداخله خارجی را برای سرنگونی حکومت در پیونگ یانگ رد نمی کنند، متاسفانه چنین تهدیدهایی ادامه خواهد داشت و مقام های کره شمالی به اجرای برنامه هسته ای ادامه خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه مساله شبه جزیره کره راه حل نظامی ندارد، اظهار کرد: شکی نیست که اگر عملیات نظامی علیه کره شمالی اجرا شود، این کشور از همه امکانات برای دفاع استفاده می کند.

کاساچیف ادامه داد: از امکانات کره شمالی اطلاعی نداریم، اما توانمندی هایی دارد و عملیات احتمالی علیه این کشور پیامدهای بسیار ناگواری برای منطقه و کل جهان از جمله آمریکا خواهد داشت.

رییس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه گفت: آمریکا از این نظر وضعیت نسبتا بهتری دارد، زیرا در فاصله دوری از کره شمالی است و می تواند امکان ماجراجویی را به خود بدهد.

وی افزود: اما این موضوع برای روسیه که با کره شمالی مرز مشترک دارد، شوخی نیست و نمی توانیم به آمریکا و هر کشور دیگری که مواضع تند و رادیکالی علیه کره شمالی اتخاذ کرده است، اجازه آزمون بدهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *