دولت آمریکا، رویکرد خود در قبال ایران را تغییر داده است

5:28 - 28 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۱۷۰
نتانیاهو پس از دیدار با ترامپ در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، گفت: دولت آمریکا، رویکرد خود در قبال ایران را تغییر داده است. ما در این زمینه اتفاق نظر داریم که برجام توافق افتضاح است.

دولت آمریکا، رویکرد خود در قبال ایران را تغییر داده استبه گزارش گروه بین‌الملل ،«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از دیدار با رئیس جمهوری آمریکا، گفت: دولت ترامپ قصد «اصلاح» توافق هسته‌ای با ایران را دارد.

به نقل از تارنمای صهیونیستی هاآرتص، نتانیاهو تاکید کرد که او هم برای دستیابی به این هدف، طرحی را به رئیس جمهوری آمریکا ارائه داده است.


وی که پس از دیدار با ترامپ در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، گفت: دولت آمریکا، رویکرد خود در قبال ایران را تغییر داده است. ما در این زمینه اتفاق نظر داریم که برجام توافق افتضاح است.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از دیدگاه او، مهم‌ترین بند این توافق که باید مورد بازنگری قرار بگیرد، لغو محدودیت‌های اعمال شده بر صنعت هسته‌ای ایران پس از طی یک بازه زمانی مشخص است.


نتانیاهو ادامه داد: پیش از این هم گفته بودم که بزرگترین مشکلی که من می‌بینم، نه نقض توافق از جانب ایران، بلکه حفظ آن است.


وی مدعی شد: آن‌ها بدین ترتیب بزودی امکان غنی سازی اورانیوم در مقیاس صنعتی را با هدف ساخت زرادخانه‌ای از بمب‌های اتمی خواهند داشت. این بزرگترین مشکل این توافق است.


نتانیاهو ادامه داد: نقطه آغازین رویکرد رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران، با ما یکسان است. چنین مسئله‌ای در دولت پیشین این کشور صدق نمی‌کرد. دونالد ترامپ هم مانند ما، ایران را ریشه مشکلات خاورمیانه می‌داند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ترامپ در سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بیشتر به مسائل مربوط به ایران خواهد پرداخت.


وی همچنین گفت که هیچ پیشرفتی در خصوص طرح احیای مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها ایجاد نشده است.
اظهارات این مقام صهیونیستی در شرایطی است که تهران بنابر فتوای رهبر معظم انقلاب، هرگز به دنبال تسلیحات هسته‌‌ای نبوده است.


نتانیاهو امروز در دیدار با دونالد ترامپ ضمن تاکید بر اینکه روابط واشنگتن و تل آویو در دولت ترامپ به بالاترین سطح خود رسیده است، مدعی اقدامات تهاجمی فزاینده ایران در منطقه و خواستار عقب راندن تهران «به ویژه در سوریه» شده است.


رئیس جمهوری آمریکا که در دوران رقابت‌های انتخاباتی، بارها وعده پاره کردن برجام را داده بود، تاکنون نتوانسته است اجماعی جهانی علیه ایران و این توافق شکل دهد. دولت وی تاکنون به ناچار، دوبار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *