ترفند‌هایی برای مقابله با هک شدن مجدد/ آیفون ۸ را بخریم یا گلکسی S۸؟ /حل مشکل آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام/چگونه Face ID را به صورت فوری در آیفون 10 (iPhone X) غیرفعال کنیم؟

15:40 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۲۷۳
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
مقایسه عمر شارژ باتری آیفون ۱۰ (ایکس)، آیفون ۸ و ۸ پلاس اپل با نسل‌های قبلی، آیفون ۸ بهتر است یا گلکسی S۸؟ و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش گروه فضای مجازی ،مقایسه عمر شارژ باتری آیفون ۱۰ (ایکس)، آیفون ۸ و ۸ پلاس اپل با نسل‌های قبلی، آیفون ۸ بهتر است یا گلکسی S۸؟ و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

 

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

پس از هک شدن چکار کنیم؟

ایسنا:هیچ اتفاقی در فضای مجازی ناگوارتر از این نیست که متوجه شوید مورد حمله و نفوذ هکرها قرار گرفته‌اید و در آن لحظه تنها به تمام اطلاعات شخصی و محرمانه خود نظیر رمز حساب‌های بانکی، تصاویر و عکس‌های خصوصی، مدارک و فایل‌های ذخیره شده خود فکر می کنید که چه بلایی بر سرشان خواهد آمد.

با اینکه حفظ و بازگرداندن اطلاعات از دست رفته و یا لو رفته تقریبا غیرممکن است ولی با این حال در زیر به اقدامات و نکات کوچکی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند از دوباره رخ دادن این گونه اتفاقات پیشگیری کند:

از خودتان بپرسید چرا و چگونه هک شدم؟

با اینکه با پرسیدن این سوال از خودتان نمی‌توانید چیزی را برگردانید، ولی با این حال این سوال می‌تواند هشداری ذهنی ایجاد کند تا در مواقع دیگر از سهل‌انگاری‌ها و عواقب آن پیشگیری کند.

تمامی گذرواژه‌های خود (Passwords) را تغییر دهید

نخستین گام پس از آن که متوجه شدید مورد حمله هکرها و مجرمان اینترنتی قرار گرفته‌اید، آن است که گذرواژه تمامی اکانت‌ها و حساب‌های کاربری اینترنتی و غیراینترنتی خود را تغییر بدهید. کاربران می‌توانند با استفاده از ترفندهایی امنیت گذرواژه‌های خود را ارتقاء داده و بالاتر ببرند تا بدین ترتیب هکرها براحتی نتوانند گذرواژه آنان را حدس بزنند. پیشنهاد می‌شود هر شش ماه یکبار گذرواژه و پسوردهای کارتهای اعتباری بانکی و اینترنتی خود را تغییر دهید.

سیستم رایانه و گوشی هوشمند خود را به‌روزرسانی و اسکن کنید

قدم بعدی آن است که سیستم عامل رایانه و یا گوشی هوشمند خود را به سرعت به‌روزرسانی کرده و اسکن کنید تا در صورت وجود هرگونه ویروس یا فایل آلوده به‌زودی شناسایی شده و از بین بروند.

حساب‌های کاربری یا اکانت‌های خود را احیا کنید

در صورتی که شما از سرویس‌های گوگل، اپل، فیس‌بوک، توییتر و مایکروسافت استفاده می‌کنید، می توانید اکانت‌های خود را دوباره احیا و بازیابی کنید. این سرویس‌ها ابزارهایی را به کاربرانشان ارائه می دهند تا در صورت از دست دادن اطلاعات، دوباره بتوانند آنها را احیا کنند.

بدانید پای پول و یا منافع دیگری در میان بوده است

همیشه پای پول و یا منافع پر اهمیت در میان است. بعنوان مثال، شما درنظر بگیرید بعد از مراجعه به بانک و دریافت پول هنگفتی، آن را در جیب شلوار و یا کیف پولتان گذاشته‌اید و راهی خیابان می شوید. وقتی که دزدان و سارقان به شما حمله می کنند، تنها دلیلی که در ذهنتان می آید، پولی است که با خود به همراه دارید. پس می توان انتظار داشت مجرمان اینترنتی نیز همواره بدنبال پول و یا منافع بزرگ دیگری هستند و بدین منظور هم به حساب های کاربری شما حمله می کنند.

نرم افزارهای آنتی ویروس سیستم خود را به‌روزرسانی کنید

یکی دیگر از اقدامات بدیهی کاربران، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای آنتی ویروس سیستم عامل رایانه و یا گوشی هوشمند است. برخی از کاربران تصور می‌کنند تنها با یک بار نصب کردن این گونه نرم افزارها، برای همیشه از حملات سایبری، ویروسی و بدافزارها در امان خواهند ماند. این در حالیست که کاربران باید برای حفظ و ارتقای امنیت اطلاعات خود، همواره آنتی ویروس‌های معتبر و اصل نصب شده خود را به‌روزرسانی کنند.

استفاده هرگونه سیستم دیگری از اکانت‌های خود را پایان دهید

شما می‌توانید در صورت هک شدن یک دستگاه، قابلیت دسترسی به اکانت‌ها و حساب های کاربری خود را از تمامی دستگاه‌های دیگر پایان بخشیده و terminate کنید. بسیاری از سرویس‌ها و پیام رسان‌ها نظیر تلگرام این قابلیت را دارند.

در صفحات مجازی و اینترنتی خود اعلام کنید که هک شده‌اید

و در آخر، کاربران به منظور جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم و عواقب احتمالی، در صفحات اجتماعی خود، دیگران را از هک شدن حساب‌های شخصی خود مطلع کنند تا در صورت افشاگری و لو رفتن تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی، از مشکلات احتمالی پیش گیری شود.

 

ترفند‌هایی برای مقابله با هک شدن مجدد/ آیفون ۸ را بخریم یا گلکسی S۸؟ /حل مشکل آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام

 

 آیفون 8 بهتر است یا گلکسی S8 ؟

باشگاه خبرنگاران جوان: شرکت سامسونگ در مارس 2017 از پرچمدار جدید خود با نام گلکسی S8 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که با توجه به ویژگی هایش رقیبی جدی برای پرچمداران جدید شرکت اپل به شمار می رود.

شرکت اپل نیز روز 11 سپتامبر( 21 شهریور ) از سه پرچمدار جدید خود رونمایی کرد که یکی از آنها گوشی آیفون 8 است.

در این مطلب قصد داریم این دو گوشی شرکت های اپل و سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنیم.

 طراحی

جنس بدنه : در حالی که جنس بدنه گوشی آیفون 8 شیشه است، جنس بدنه گوشی گلکسی S8 از فلز آلومینیوم و شیشه است.

اینترنت: هر دو گوشی شبکه های 2G، 3G و 4G اینترنت را پوشش می دهند.

ویژگی های ممتاز: گوشی آیفون 8 مجهز به سنسور تشخیص چهره سه بعدی و همچنین دارای باتری با قابلیت شارژ سریع است. این گوشی دارای خاصیت ضد آب با استاندارد IP67 است که می تواند به مدت 30 دقیقه عمق 1 متری را تحمل کند.

گوشی گلکسی S8 نیز دارای سنسور اثر انگشت، باتری با قابلیت شارژ سریع ، USB از نوع C و و مجهز به اسکنر عنبیه است که امنیت بالایی را برای کاربر فراهم می کند. این گوشی همچنین دارای قابلیت ضد آب با استاندارد IP68 است که می تواند عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه را تحمل کند.

وزن: وزن گوشی آیفون 8 حدود 148 گرم و وزن گوشی گلکسی S8 حدود 155 گرم است.

صفحه نمایش

گوشی آیفون 8 دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع LED-backlit IPS LCD با رزولوشن 750 در 1334 با قابلیت لمس سه بعدی و دکمه هوم است.

گوشی گلکسی S8 نیز دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع SUPER AMOLED با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 5 با رزولوشن 1440 در 2560 و با قابلیت مولتی تاچ یا چند لمسه است.

دوربین

گوشی آیفون 8 دارای دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 در عقب و دوربین 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در جلو است. دوربین این گوشی دارای فوکوس لمسی، دارای LED( dual-tone) ، تشخیص چهره و لبخند، قابلیت تصویربرداری HDR است. همچنین دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 2160p را دارد.

گوشی گلکسی S8 نیز دارای دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 در عقب و دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 در جلو می باشد. دوربین این گوشی نیز دارای فلش LED، دارای قابلیت فوکوس لمسی، تشخیص لبخند وچهره و همچنین قابلیت تصویربردای HDR خودکار است. همچنین دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت 4K را دارد.

نرم افزار

گوشی آیفون 8 با جدیدترین ورژن سیستم عامل ios یعنی ios11 به بازار عرضه شده است.

گوشی گلکسی S8 نیز با جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 7.0 نوقا به بازار عرضه شده است.

سخت افزار

گوشی آیفون 8 مجهز به پردازنده Apple A11 Bionic است. دارای باتری 1821 میلی آمپر غیر قابل تعویض توسط کاربر است. این گوشی در دو مدل 64/256 GB با رم 2 گیگ عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی را ندارد.

ورژن چینی و آمریکایی گوشی گلکسی S8 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 835 و ورژن اروپایی آن مجهز به پردازنده Exynos 8895 است. دارای باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپری غیرقابل تعویض توسط کاربر است. این گوشی نیز دریک مدل با حافظه داخلی 64 GB با رم 4 گیگ عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی تا 256GB را دارد.

رنگ و قیمت

گوشی آیفون در رنگهای نقره ای، خاکستری و طلایی با قیمت 800 یورو به بازار عرضه شده است.

گوشی گلکسی S8 نیز در رنگهای خاکستری ارکیده، مشکی نیمه شب و نقره ای سرد با قیمت 610 یورو در بازار موجود است.

ترفند‌هایی برای مقابله با هک شدن مجدد/ آیفون ۸ را بخریم یا گلکسی S۸؟ /حل مشکل آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام

 

مقایسه عمر شارژ باتری آیفون‌ 10 (ایکس)، آیفون 8 و 8 پلاس اپل با نسل‌های قبلی

فارنت:بنابر گزارش‌های منتشر شده، آیفون 8 (A1863) باتری با گنجایش 1821 میلی‌آمپری دارد و این در حالی است که آیفون 7 باتری 1960 میلی‌آمپری داشت.

آیفون 8 پلاس نیز از باتری 2675 میلی‌آمپری در مقایسه با باتری 2900 میلی‌آمپری باتری آیفون 7 پلاس استفاده می‌کند.

پس گنجایش باتری دستگاه‌های جدید حدود 7 درصد کاهش داشته است.

اما آیا این ظرفیت پائین‌تر بر روی میزان عمر شارژ بارتی انها تاثیرگذار بوده است؟

 ترفند‌هایی برای مقابله با هک شدن مجدد/ آیفون ۸ را بخریم یا گلکسی S۸؟ /حل مشکل آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام

 

خبر خوب: عمر باتری آیفون ایکس، به‌طور متوسط 2 ساعت بیشتر از دیگر آیفون‌ها است و آیفون‌های 8 و 8 پلاس دوام باتری تقریباً مشابه با آیفون 7 و 7 پلاس دارند. می‌توانید به آمار دقیق مقایسه باتری آیفون‌ها در جدول بالا نگاهی بیندازید.

 

آموزش حل مشکل آپلود نشدن ویدیو در اینستاگرام

زومیت: دراین گزارش قصد داریم شما را با ترفندهایی برای حل مشکل آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام آشنا کنیم.

ترفند‌هایی برای مقابله با هک شدن مجدد/ آیفون ۸ را بخریم یا گلکسی S۸؟ /حل مشکل آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام

 

ترفند‌هایی برای مقابله با هک شدن مجدد/ آیفون ۸ را بخریم یا گلکسی S۸؟ /حل مشکل آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام

مرحله اول: بعد از مشاهده‌ی این خطا، از اپلیکیشن اینستاگرام خارج شوید. سپس به Setting گوشی و بخش Application Manager وارد شوید و اپلیکیشن اینستاگرام را در لیست اپ‌های نصب‌شده پیدا کنید.

بعد از ورود به صفحه‌ی اپ، گزینه‌ی Clear Cache را لمس کنید تا کش برنامه حذف شود. اگر این گزینه غیرفعال است، چند ثانیه‌ای صبر کنید تا بعد از محاسبه‌ی میزان کش، فعال شود.

مرحله دوم: بعد از Clear Cache کردن اینستاگرام، نوبت به توقف اجباری برنامه است. در همین صفحه و در بالای صفحه گزینه‌ی Force Close را لمس کنید.

مرحله سوم: اپلیکیشن تغییر آی‌پی خود را فعال کنید و بعد از آن، اینستاگرام را اجرا کنید.

مرحله چهارم: بعد از اجرای اینستاگرام، مجددا ارور Wasn’t Posted را مشاهده خواهید کرد. کافی است آیکون Try Again را لمس کنید. این بار برخلاف قبل، عملیات آپلود به‌درستی ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت با موفقیت آپلود می‌شود.
نکته: همان‌طور که در بالا تأکید کردیم، این راه حل تنها در لحظه جوابگو است؛ به این معنا که حتی اگر بلافاصله بعد از آپلود موفقیت‌آمیز ویدیو، قصد آپلود ویدیوی دیگری را نیز داشته باشید، به احتمال خیلی زیاد مجددا به مشکل برمی‌خورید و نیاز به تکرار این مراحل خواهید داشت.

متأسفانه هنوز دلیل روشن و قابل استنادی وجود ندارد که مشخص کند چرا برخی از پیج‌های اینستاگرامی دچار این مشکل می‌شوند. مشترک بودن پیج‌های پابلیک و بزرگ و در سوی مقابل پیج‌های شخصی و خصوصی در دارا بودن این مشکل، باعث شده است تا نتوان دلیل معقولی برای آن حدس زد. در هر صورت اگر دچار چنین مشکلی شده‌اید فعلا تنها راه چاره‌ی شما همین روش خواهد بود و راه حل همیشگی و مشخصی برای آن وجود ندارد. اگر روش دیگری را می‌شناسید که می‌تواند بدون استثنا و در هر نوبت استفاده، مشکل آپلود ویدیو را حل کند، آن را در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.

 چگونه در مواقع اضطراری قفل تشخیص چهره آیفون 10 (iPhone X) را از کار بیندازیم!؟

فارنت:سیستم امنیتی بایومتریک جدید اپل شروع جالبی داشت. هنگامی که کریگ فدریگی قصد داشت دموی Face ID را روی صحنه به‌نمایش بگذارد، چهره‌ی او شناخته نشد؛ چراکه عوامل پشت صحنه پیش‌تر گوشی را دست‌به‌دست کرده بودند و آیفون پس از چند بار عدم شناسایی چهره‌های آن‌ها، حالت تشخیص چهره را قفل کرده بود و باید از رمزعبور استفاده می‌شد.

این سیستم جدید به ماژول جدید دوربین در جلوی آیفون وابسته است که اپل آن را TrueDepth نام‌گذاری کرده است. این دوربین با استفاده از نقاطی که با اشعه‌ی مادون قرمز روی صورت کاربر ایجاد می‌کند، یک اسکن از آن ایجاد می‌کند و به‌گفته‌ی اپل، حتی با تغییرات چهره در طول زمان یا استفاده از کلاه، عینک و… نیز مشکلی ندارد.

گفتنی‌ست که تنها در حالتی می‌توان با استفاده از Face ID اقدام به آنلاک آیفون کرد که چشمان کاربر باز باشد و به صفحه‌ی دستگاه نگاه کند. با این شیوه امنیت استفاده از آن بالاتر می‌رود و افراد دیگر نمی‌توانند با گرفتن گوشی جلوی صورت صاحب آن، به‌راحتی آن را باز کنند.

چگونه Face ID را به صورت فوری غیرفعال کنیم؟

بااین‌حال طبق اعلام کریگ فدریگی، روشی ویژه برای غیرفعال‌سازی Face ID وجود دارد. یکی از توسعه‌دهندگان سؤالاتی را درباره‌ی نحوه‌ی عمل‌کرد Face ID از طریق ایمیل برای فدریگی ارسال کرده است و البته با پاسخ مفصلی روبه‌رو شده است. مهم‌ترین آن‌ها این است که قفل تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰ می‌تواند به‌طور موقت غیرفعال شود.

طبق پاسخی که فدریگی ارسال کرده است، نحوه‌ی غیرفعال‌سازی موقت Face ID بسیار ساده است و کافی‌ست کاربر تمام کلید‌های کناری آیفون را هم‌زمان بفشارد تا Face ID غیرفعال شود. احتمالاً برای فعال‌سازی مجدد آن هم کاربر باید یک بار رمزعبور خود را وارد کند. این مسئله چیزی شبیه به چیزی است که برای فدریگی در مراسم اپل رخ داد؛ با این تفاوت که این غیرفعال‌سازی عمدی است.

این اولین باری نیست که اپل راهکارهایی برای غیرفعال‌سازی سریع راه‌های آنلاک آیفون در آن گنجانده است. مدتی پیش بود که اعلام شد در iOS 11 کاربر می‌تواند با ۵ بار فشردن سریع کلید پاور آیفون، Touch ID را غیرفعال کند و پس از آن با واردکردن رمزعبور، این قابلیت مجدداً فعال می‌شود.

گفتنی‌ست که این کار می‌تواند در مواقع دیگر نیز مفید باشد. بد نیست بدانید که در آمریکا کاربران هنگام درخواست دادگاه موظف هستند تا دستگاه خود را با استفاده از حسگر اثر انگشت باز کنند؛ اما دادگاه حق ندارد از کاربر درخواست واردکردن رمزعبورش را کند. با این‌کار کاربر می‌تواند به‌صورت موقتی حسگر اثرانگشت یا Face ID را غیرفعال کند تا از دسترسی دادگاه به اطلاعات شخصی خود جلوگیری کند.

 

 ترفند‌هایی برای مقابله با هک شدن مجدد/ آیفون ۸ را بخریم یا گلکسی S۸؟ /حل مشکل آپلود نشدن ویدئو در اینستاگرام

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *